• Ebo88

Kejsarsnitt eller vanlig förlossning

Du ska absolut lyssna till dig själv men tänk efter noga. Du kan ju alltid tillsammans med läkare ha en backup plan om du exempelvis väljer att föda vaginalt, att efter ex antal timmar så vill du ha ett k.snitt etc.

Jag har gjort två snitt, mitt första 2017 var ett akut som gick väldigt snabbt och bra.

Mitt andra som gjordes 2019 höll på att kosta mig livet. När jag låg på uppvaket så blev jag dålig och tillsist så gjordes ett ultraljud över buken, jag hade en inre blödning på 3 liter så det blev akut operation direkt. Under k.snittet så råkade dom göra en liten rispa på en hinna vid uti blåsan som stod och läckte. Under akut operationen så tog det flera timmar innan dom kunde hitta det. Låg på iva i 4 dagar och de två första var kritiska.

Jag är gravid igen (förhoppningsvis, har haft lite blödningar och ska göra vul imorgon) och jag är sjukt nervös då jag måste göra snitt efter att ha gjort två innan. Ända vaginala förlossning jag har vart med om är när jag födde min dotter stilla i v.25 efter att hon hade somnat in i min mage.

Jag tycker att du ska prata med läkare som sagt och komma överens om en plan som gör att du kan känna dig trygg under en förlossning, oavsett val av hur du förlöser.

Svar på tråden Kejsarsnitt eller vanlig förlossning