Kejsarsnitt eller vanlig förlossning
Jag skulle i ditt läge under inga omständigheter gå med på värkstimulerande dropp om du väljer att föda vaginalt. Det är förenat med risker efter ett tidigare snitt.
Vill du ha fler än två barn? Om inte så skulle jag inte oroa mig överdrivet för riskerna med kejsarsnitt. De allvarliga riskerna ökar rejält efter två snitt.
Vid din förra förlossning skulle de avbrutit tidigare för snitt. De lät det gå alldeles för långt.
Vill du föda vaginalt så se till att få ett kejsarsnitt.
Jag personligen skulle i ditt läge önska snitt. Och då är jag för min egen del egentligen väldigt skeptisk till kejsarsnitt. Det är inget jag vill i första taget.
Hur rädd är du för vaginal förlossning? Rädsla påverkar förloppet så en förutsättning är enligt mig att du känner dig hyfsat ok och lugn med att föda vaginalt.
Jag antar att de presenterar alla risker för dig? Däremot inte riskerna med vaginal födsel? Den statisk du fått presenterad är troligen för både planerat ocj akut snitt.
Är du intresserad av statistiken för bara planerat ut (mindre risker än vid akut) så finns detta hos socialstyrelsen