Inlägg från: skolios |Visa alla inlägg
  • skolios

Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid

Sessie82 skrev 2021-10-28 17:41:42 följande:

Ok det fick vi höra på förskolan oxå när han va utåtagerande. Nu är det istället att han är föör glad och pratig.

Så inga straff och hot om indragna julklappar osv ?

Man blir så desperat som förälder.

Varför utreder ni inte barnet? Du säger att han har myror i brallan men det oroar dig inte så mycket för du har läst att sexåringar är sådana. Nu säger du att han var utåtagerande i förskolan. Så detta har inget med åldern att göra eller hur?

Du svarade inte på frågan du fick om adhd?

Varför ska du dra in på julklappar för? Tror du inte att ditt barn gör så gott han kan? Eller tror du han stör dom andra barnen för att han är elak och vill jävlas? Tror du att han blir bättre på att kontrollera sin impuls ifall han inte får några julklappar eller spela spel?
  • skolios
    Sessie82 skrev 2021-11-21 18:18:49 följande:

Inga hjälpmedel alls. Jag är lite nyfiken på om hon är på dom andra barnens föräldrar oxå. För det är fler i klassen. Som pratar massa och inte sitter still.

Han säger själv att det är för att han är uttråkad. Det kan ske mitt i uppgiften, efter uppgiften och som sagt även lyssnar dåligt på rastvakterna.

Han som brukar ja respekt för pedagoger osv i förskoleklass...

Bara rädd att det ska krävas ett möte för då kommer min man behöva vara med eller åtminstone få veta att det fortfarande är ett problem.

Jag har inte berättat allt för han. Han kommer bli arg och vilja dra bort det ena och det andra. Han vill se quick fix pronto.

Då får du säga till din man att det inte är en quick fix pronto. Det är väl inte bara han som bestämmer?
Svar på tråden Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid