Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid
Sessie82 skrev 2021-10-28 17:19:59 följande:
Precis. Idag fick han sitta vid en sådan skrev fröken. Ska jag se de som en bra sak ? Känns som det är riktigt illa om dom ska behöva sitta vid en skärm.
Nej nej nej, inte dåligt bara bra! Jag önskar att fler skolor är som en skola i Skåne, där har alla elever egen sittplats med skärm utom de som valt att sitta med en kompis.
De har korta samlingar där eleverna kan välja mellan soffa, saccosäck och mjuk matta att sitta på under tiden.
Sessie82 skrev 2021-10-28 17:31:54 följande:
Han har otroligt lätt i skolan. Fröken vill ge han den lite svårare läs boken men det vill inte han. Så vet inte om han är uttråkad helt enkelt. Men impuls kontrollen har alltid vart lite svår. Väldigt mycket myror i brallan. Men det har jag läst dom flesta 6 åringar har.
Andra pratar oxå. Ofta sitter han och pratar med bänk kompisen. Så är ju inte bara han. Men det är just de tled tillsägelse och när man påminner att vara tyst. Han han inte slutar utan kan istället trappa upp. Tror det handlar om att det är pinsamt att bli tillsagd så det blir något slags försvar att man blir snäppet värre.
Han ska inte välja material, det ska hans fröken göra. Många barn vill gärna ha sådant de redan kan, men de måste ju gå framåt så lite svårt måste det vara, så be fröken ge honom de svårare böckerna efter lovet. Antagligen pratar han mer för att han inte får någon utmaning. Jag menar, hur kul är det om man klarar av allt på tex tio minuter när en lektion är på fyrtio minuter?