Snart 7 åring stör otroligt på lektionstid
Har han tics? Det låter så.
Finns det tecken på ADHD-symptom? ADHD i familjen?
Har han tics? Det låter så.
Finns det tecken på ADHD-symptom? ADHD i familjen?
Behöver jag vara hårdare mot han? Ta bort dataspel och hans platta om han stört för mycket under dagen ?
Efter lovet ska jag och fröken har tätare kontakt.
För att bara prata verkar inte funka.
Inte konstigt att BUP är så enormt överbelastade när alla skriker UTRED! Så fort en förstaklassare har svårt att vara tyst och sitta still. Är det verkligen ett sånt samhälle vi vill ha där det första man tänker är diagnos så fort någon har personlighetsdrag som faller lite, lite utanför mallen?
Lösningen man hade när jag gick i skolan var att den som störde fick gå ut. Något jag önskade att man tillämpade även idag, äldsta dottern har en som pratar och stör hela dagarna. Lyssnar ingenting på tillsägelse från lärare utan bara fortsätter.
Dottern och hennes kompis pratar dagligen om hur störda dom blir och vi har tagit upp det med lärarna. Men jag tycker dom är på tok för flata, sätt han i en skrubb själv om han inte vill lyssna. Jag förstår inte varför dom ska offras som faktiskt vill lära sig och göra det man ska. Du får sätta blåslampa på både son och lärare ts, du ska ha kudos som tar det på allvar. Pga. olika anledningar så vet vi att pratkvarnen i dotterns klass ses som ett helgon hemma så där har skolan ingen hjälp tyvärr.