Inlägg från: Anonym (x2y) |Visa alla inlägg
  • Anonym (x2y)

Varför mår folk så dåligt idag?

Samhället idag är mycket tuffare och mycket mer krav på alla plan. Du ska se ut på ett visst sätt, ha si så många vänner, tjäna bra. För inte tala om all stress. Inte undra på att vi mår sämre. Samhället är "sjukt" i sig självt. En annan sak jag tycker är rätt gammel dags 2021. Är att vi fortfarande vill samla alla under samma "fack". Om man inte gör det som förväntas av samhället anses man konstig. Det talas ofta om att "människor är flockdjur som trivs bäst tilsammans och i grupp" Jag brukar skratta åt det lite. Eftersom jag tycker de är rent skitsnack, att vi alla skulle ha det behovet. Människor har olika behov. Vi är olika. Jag har absolut inte det behovet. Jag är väldigt social på mitt arbete. Men privat trivs jag bäst själv, eller i mindre grupp om jag måste.

Har inte så enormt behov av att umgås med andra. Tycker inte heller, att andra människor har så mkt att ge mig i utbyte. Jag mår bra, är inte för den delen en potentiell mördare heller lol. Men om man däremot har de behovet och är mycket sällskapssjuk måste de vara hemskt. Men man får göra något åt sin situation själv, om man är missnöjd. Kanske finns nå hobbies, aktiviteter där dessa personer kan träffa lite folk. Ta hand om dig.

Svar på tråden Varför mår folk så dåligt idag?