RenLuft skrev 2021-10-29 05:56:19 följande:
Du gör helt rätt med att skicka hjärteemoji, efter att ha fått tusentals bilder, men samma koncept. Så kan man inte ge unik svar för varje gång.
En gång i tiden ringde svärmor för att kolla läget via telefon. P.g.a den moderna kontakten vi har idag med våra telefoner. Försöker väl De ''äldre'' göra det som de tror att unga människorna är vana vid.
I övrigt, hur är din svärmor när du möter henne? Pratar hon mycket om sig? Känner hon inte av signalerna om hon råkat babbla på för mycket eller om samma sak i flera timmar?
Hur är hon när hon är hemma hos er. Vet hon själv inte när det är dags att avrunda, utan hon kan sitta i eran vardagsrum och prata på?
Jag tippar på att hon inte är konstig egentligen, utan hon gör bara det hon tror unga människor gör, när dessa har kontakt med varandra.
Alla vet att man ringer sällan till varandra, det blir mer kontakt via sociala medier/Messenger och SMS.
Det är det som är grejen. Hon verkar inte känna av signaler. Hon pratar konstant om sig själv, saker hon gjort, saker hon vill, saker som hänt henne osv. Har nog hört mer historier om henne än vad jag hört av min egen familj haha.
Jag lider av mycket social ångest och har aldrig riktigt tränat upp min sociala förmåga. Men när jag har konversationer med andra så beter dom sig liksom inte så? De ställer frågor, försöker hitta gemensamma samtalsämnen osv.
Hennes största intresse verkar vara henne själv och förstår typ därför inte avsikterna med att skicka bilder på sig själv hela tiden. Det kan ju såklart handla om att hon är okunnig gällande mobiltelefoner, men med tanke på hennes övriga beteende känns det mer som att hon vill ha någon slags bekräftelse på bilderna och det gör mej bara obekväm med tanke på att vi faktiskt inte har en särskilt bra relation. :S
Kommer nog fortsätta svara som jag gör nu eftersom att alla här inne verkar hålla med mig lite haha. Vill inte heller be henne sluta eller ifrågasätta beteendet, det känns lite otrevligt. Hoppas helt enkelt hon fattar nån gång att det är konstigt xD