Ankan69 skrev 2021-10-26 21:59:47 följande:
Jag vill klargöra för alla att han är en väldigt kärleksfull och närvarande pappa trots det geografiska avståndet.
Han har daglig kontakt med barnen.
Det är inte alla män som är så engagerade i sina barn ens när dom bor under samma tak som kärnfamilj
Ankan69 skrev 2021-10-26 21:59:47 följande:
Jag vill klargöra för alla att han är en väldigt kärleksfull och närvarande pappa trots det geografiska avståndet.
Han har daglig kontakt med barnen.
Det är inte alla män som är så engagerade i sina barn ens när dom bor under samma tak som kärnfamilj
Det är ju jättebra. Det har dock ingenting med försörjningsskyldighet och kostnader för umgängesresor att göra. Den ekonomiska skyldigheten blir inte mindre för att man är en bra förälder. (Oftast blir det snarare dyrare)
Jag funderar som Brumma på detta med underhållet och FK. Har han svårt att få det att gå runt är det ju underhållsstöd via FK den viktigaste åtgärden. Om han inte betalar över underhålsstödssumman idag är det ju inget som på något sätt påverkar mamman eller barnen negativt, snarare poaitivt om det innebär att hans ekonomi blir mer hållbar. Det gynnar honom mer ekonomiskt och påverkar mamman mindre än om han försöker få till delat ansvar för umgängesresor (om hans ekonomi är som du beskriver).