• Anonym (Malle)

Vad är det med honom?

En man i min närhet som jag inte lyckas förstå mig på.

Han är charmig, rolig och smart. Han ser bra ut, enligt mig, lite skogshuggartypen men ingen klassisk skönhet kanske.
    De allra flesta som träffar honom verkar gilla honom, alla vill vara vän med honom, hänga med honom, osv. Han verkar gilla uppmärksamheten, bekräftelsen. Han är straight och singel.
    Men i varje sammanhang jag ser honom i, oavsett jobb eller på fritiden så verkar han vara väldigt noga med att markera ett slags avstånd, så att ingen ska tro att han är intresserad på ett romantiskt sätt.
    Han är inte flörtig, men skämtsam och vitsig.
    Jag har känt honom i lite över 10 år, han har aldrig haft en ordentlig kärleksrelation, jag vet dock två tjejer som försökt ha en relation med honom, men det har bara varit lite hångel, ingen av dem fick ligga med honom. Det var ganska länge sen, säkert 8-9 år sen.
    Såvitt jag vet (och jag vet såklart inte allt, men ändå) har han aldrig haft one night stands, inga hångel när vi varit ute på krogen osv.
    Vad beror detta på, om ni bara spånar fritt?
    Asexuell? Rädd för intimitet (både mentalt och fysiskt)? Han är i övre 30-årsåldern.

• Svar på tråden Vad är det med honom?
  • Anonym (skolsköterskan)
    Anonym (I relation m gift kvinna) skrev 2021-10-25 20:30:40 följande:

Jag tror han har en kvinna men hon är i en annan relation.

Tror jag också...
  • Anonym (A)

Låter mer som att han respekterar kvinnor.

• Anonym (A)

Eller så kanske han är väldigt blyg.

• Anonym (Vaktmästaren)
    Anonym (Malle) skrev 2021-10-25 20:35:46 följande:
    Men du väcker en intressant fråga - har alla män en djurisk lusta?
    Det finns garanterat undantag som bekräftar regeln, men kort sagt: Ja.
    De flesta har ju dock förmågan att lägga band på sig och kontrollera den, man behöver inte hoppa på den där välsvarvade och utmanande klädda kvinnan direkt bara för att det börjar pirra i skrevet, man kan spara det och få utlopp vid senare tillfälle....
    Anonym (skolsköterskan) skrev 2021-10-25 20:57:47 följande:
    Tror det med att det finns en KK, vad betyder det att få utlopp för sina djuriska lustar? 
    Gå igång sexuellt på något för att sedan släppa lös denna drift på ett hårt och bestämt sätt.
  • Anonym (skolsköterskan)
    Anonym (Vaktmästaren) skrev 2021-10-25 23:06:51 följande:
    Det finns garanterat undantag som bekräftar regeln, men kort sagt: Ja.
    De flesta har ju dock förmågan att lägga band på sig och kontrollera den, man behöver inte hoppa på den där välsvarvade och utmanande klädda kvinnan direkt bara för att det börjar pirra i skrevet, man kan spara det och få utlopp vid senare tillfälle....
    Anonym (skolsköterskan) skrev 2021-10-25 20:57:47 följande:
    Tror det med att det finns en KK, vad betyder det att få utlopp för sina djuriska lustar? 
    Gå igång sexuellt på något för att sedan släppa lös denna drift på ett hårt och bestämt sätt.
    Tack för förklaringen, precis som jag trodde. Charmigt...
  • Anonym (A 2)
    Anonym (I relation m gift kvinna) skrev 2021-10-25 20:30:40 följande:
    Jag tror han har en kvinna men hon är i en annan relation.
    Så kan det vara.
  • Anonym (Jenny)

Han är homosexuell.

• Anonym (Malle)
    Anonym (Jenny) skrev 2021-10-26 19:04:45 följande:

Han är homosexuell.

Denna teori tror jag också är väldigt trolig. Detta med att han har en hemlig kvinna tror jag inte så mycket på faktiskt. Homosexuell eller nåt trauma/komplex.
  • Anonym (Eilert)

I vanlig ordning så tror kvinnor att dom är oemotståndliga. Ingen av dom han hånglade med var förstås rätt kvinna. Det här kan inte kvinnor greppa.

• V69
    Anonym (Malle) skrev 2021-10-25 20:21:15 följande:

En man i min närhet som jag inte lyckas förstå mig på.

Han är charmig, rolig och smart. Han ser bra ut, enligt mig, lite skogshuggartypen men ingen klassisk skönhet kanske.

De allra flesta som träffar honom verkar gilla honom, alla vill vara vän med honom, hänga med honom, osv. Han verkar gilla uppmärksamheten, bekräftelsen. Han är straight och singel.

Men i varje sammanhang jag ser honom i, oavsett jobb eller på fritiden så verkar han vara väldigt noga med att markera ett slags avstånd, så att ingen ska tro att han är intresserad på ett romantiskt sätt.

Han är inte flörtig, men skämtsam och vitsig.

Jag har känt honom i lite över 10 år, han har aldrig haft en ordentlig kärleksrelation, jag vet dock två tjejer som försökt ha en relation med honom, men det har bara varit lite hångel, ingen av dem fick ligga med honom. Det var ganska länge sen, säkert 8-9 år sen.

Såvitt jag vet (och jag vet såklart inte allt, men ändå) har han aldrig haft one night stands, inga hångel när vi varit ute på krogen osv.

Vad beror detta på, om ni bara spånar fritt?

Asexuell? Rädd för intimitet (både mentalt och fysiskt)? Han är i övre 30-årsåldern.

Fråga honom.

Man ska inte skvallra bakom ryggen eller snacka skit om sina vänner.
  • Anonym (H)
    Anonym (Eilert) skrev 2021-10-27 05:20:04 följande:

I vanlig ordning så tror kvinnor att dom är oemotståndliga. Ingen av dom han hånglade med var förstås rätt kvinna. Det här kan inte kvinnor greppa.

Med tanke på hur många singelmän som gärna ligger runt så fort tillfälle ges eller kan skapas så behövs det knappast oemotståndliga kvinnor för att lägga omkull en random singelman i 30-ish åldern. Visst kan han vara kräsen och vänta på rätt kvinna, men då är han i minoritet.
  • Anonym (X)

Med tanke på att du beskriver en person som håller hårt på det privata, varför tror du han skulle prata om sina sexuella upplevelser med andra?

• Anonym (H)
    Anonym (Malle) skrev 2021-10-25 20:37:20 följande:

Detta har jag funderat mycket på. Han växte upp extremt hårt hållen, enda barnet i en väldigt konservativ (dock inte religiös) familj. Kanske han inte vågar erkänna sin läggning, ens för sig själv.

Hur nära står du honom och är du kvinna eller man? Hur har ni lärt känna varandra? Har du själv familj? Om han ändå har berättat om sin uppväxt så har ni ganska nära samtal?

Han verkar ha hög integritet och det kan vara så att han är en person som värnar mycket om sitt privatliv och därför inte berättar något. Att han inte har relationer på så lång tid kan ha många förklaringar, han kan vara ointresserad av familj /barn, han kan vara gay, han kanske har relationer men håller dem utanför er bekantskapskrets. Han kanske är märkt av sin uppväxt och har otrygg undvikande anknytning?

Värna om er vänskap och sluta fundera så mycket. Har ni nära samtal så kommer ni kanske in på relationer. Förr eller senare.
  • Anonym (Eilert)
    Anonym (H) skrev 2021-10-27 06:30:00 följande:
    Med tanke på hur många singelmän som gärna ligger runt så fort tillfälle ges eller kan skapas så behövs det knappast oemotståndliga kvinnor för att lägga omkull en random singelman i 30-ish åldern. Visst kan han vara kräsen och vänta på rätt kvinna, men då är han i minoritet.
    Är du ett Orakel?
  • Anonym (H)
    Anonym (Eilert) skrev 2021-10-27 10:33:13 följande:

Är du ett Orakel?

Varför skulle jag vara ett orakel?
Svar på tråden Vad är det med honom?