Inlägg från: Anonym (Och därmed basta) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Och därmed basta)

Snälla svara

Anonym (Funderar) skrev 2021-10-27 04:36:33 följande:

Tackar tackar !

Jag skall prova med 5 mg i veckan .

Har jag något negativ med mig att allt under dagen är snabb verkande ? Är det lättare att trappa ner långtidsverkande?

Jag tar ju konstigt nog allt under tidig morgon - kväll. Jag brukar som senast ta sista ocynormen vid 18:30-19. Aldrig senare. Sover också extremt dåligt på dessa preparat. Fruktansvärt. Oroligt , drömmar och jag känner också att jag sover som

På ? vattenytan ? låter konstigt men så är det .

Jag är ju naturligtvis livrädd . Jag är verkligen det & jag oroar mig nu och skapar oroliga känslor -

Tankar i kroppen . Somnade med en stor klump i halsen i går . Jag har inte heller satt mig i detta ensam . Eller jo, jag har svalt tabletterna . Men har ju ätit dem under läkarkontakt .

Är det bäst att egentligen gå via en beroende klinik - avvänjning? Eller fixar man detta själv tillsammans med ett bra socialt nätverk. ?

Vad kommer jag att behöva som receptfria läkemedel?

Eller behov av andra läkemedel? Lugnande ? Sömntablett osv vid kortast möjliga tid under tiden?

Tack tack, och bra jobbat med fotbollsspelaren som nu är ren !

Be läkaren att remittera dig till en beroendeklinik.

Hen måste ta ansvar hela vägen efter att hen skrivit ut, ordinerat och nu slutar skriva ut. Dvs remittera dig dit där du får hjälp att vänja dig av med tabletterna.

De ska inte skriva ut och sedan inte ta ansvar fullt ut hela vägen för att du nu är beroende, de ansvarar för avvänjningen så att du inte börjar köpa pillerna på torget sedan, tack vare att de från början ordinerade dig tabletter som din kropp nu är beroende av. Det är inte bara att sluta skriva ut utan behandla beroendet nu efteråt också! 
Svar på tråden Snälla svara