Inlägg från: Anonym (Funderar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Funderar)

Snälla svara

Hej !

Märker man av 5 mg dos minskning av morfin tabletter i veckan - varannan vecka ?

Oxynorm

Glömde fylla i anonyma svar

• Svar på tråden Snälla svara
  • Anonym (Funderar)

Tack, när kan man förvänta sig det värsta ?

Sista mg en eller redan på mitten ? Eller enbart i slutet !

Jag är lite av en kontroll person och hatar sådana här saker ??. Tack snälla för du svarade

• Anonym (Funderar)

Kyban

5 mg i veckan från en start dos på 40 mg oxynorm

Märker man Inte mkt abstinens då?kanske t.o.m. varannan vecka . Jag vill undvika det smärtsammaste. Ätit detta ett par år

Skriv gärna råd du verkar så kunnig

• Anonym (Funderar)

Tack! Så bra att veta lite mer , men vad är

Det för slags symtom jah kan förvänta mig i varje dos sänkning? På ett ungefär ? Jag skall försöka vara så mkt på gymmet jag orkar . Är det bra ? Kan man jobba ?

Detta är nervöst . Men jag vill verkligen detta nu. Flera års användning. Men denna dos ca 4 mån just nu. Tidigare 20 oxy ett år innan . Innan dess högre igen . Men slutade med en viss dos i samband med andra hemska saker så vet inte vad som vad vad.

5 mg var annan vecka ok då tror du ? Hur ser ens sommar ut då tro ? Deppig ? Eller livet är okej ??

Mkt ångest under detta ? Usch, det stressar mig mest . Och låg/ deprimerad . Man läser ju mycket hemskt på forum med . Så vart lite feg

• Anonym (Funderar)

Tackar tackar !

Jag skall prova med 5 mg i veckan .

Har jag något negativ med mig att allt under dagen är snabb verkande ? Är det lättare att trappa ner långtidsverkande?

Jag tar ju konstigt nog allt under tidig morgon - kväll. Jag brukar som senast ta sista ocynormen vid 18:30-19. Aldrig senare. Sover också extremt dåligt på dessa preparat. Fruktansvärt. Oroligt , drömmar och jag känner också att jag sover som

På ? vattenytan ? låter konstigt men så är det .

Jag är ju naturligtvis livrädd . Jag är verkligen det & jag oroar mig nu och skapar oroliga känslor -

Tankar i kroppen . Somnade med en stor klump i halsen i går . Jag har inte heller satt mig i detta ensam . Eller jo, jag har svalt tabletterna . Men har ju ätit dem under läkarkontakt .

Är det bäst att egentligen gå via en beroende klinik - avvänjning? Eller fixar man detta själv tillsammans med ett bra socialt nätverk. ?

Vad kommer jag att behöva som receptfria läkemedel?

Eller behov av andra läkemedel? Lugnande ? Sömntablett osv vid kortast möjliga tid under tiden?

Tack tack, och bra jobbat med fotbollsspelaren som nu är ren !

• Anonym (Funderar)

Ser nu att jag inte sagt att jag har långtidsverkande på 15 på morgonen också.

• Anonym (Funderar)

Godmorgon . 
    Tack så innerligt av dina svar.  Du är ju så fantastisk. 

jag ber så hemskt mkt om ursäkt för att jag inte har svarat dig och kommer nu ett halvår senare. 

skäms enormt! 

Har inte slutat. Har samma dos. Har extremt ont !
    Nära till att det håller på att blir galet . 

Jag har ev ännu en operation på gång pga stora missar med föregående. Så ledsamt , men så är det . Hon som op mig hade gjort  mindre än vad som krävdes och massvis med saker kom efteråt . strunt samma. 

nu går  jag emot en sommar med vila och plane lite framåt, har motivationen lite mer nu än sist , dock hade Jag väldigt mkt sist med . Men nu är det massor ! 

jag är rädd jag inte kommer fixa det pga smärtan, men ibland tror jag att jag får mer smärta av dessa mediciner? 

har 10 mg morgon ( oxycontin ) 
    15 mg morgon oxynorm
    10 mg oxynorm em
    10 mg oxynoem kväll 
    55 mg 
    Ipren - paracetamol vb. 

jag känner mig inte sugen på medicinen 
    jag tar aldrig mer
    Har stenkoll på tiderna jag äter dem 
    och är livrädd för att börja nu. Samti som jag vill .
    när jag känner mig redo nu, kan du hjälpa mig via PM? 

Ha en bra dag. 

återigen det var så snällt av dig och förlåt för sent svar. 

ps . Jag har så mkt ondare nu än innan. 
    hqr inte höjt utan har samma styrka sedan maj 2021. 

dock hade jag 15 mg långtidsverkande. 

Svar på tråden Snälla svara