LJM91 skrev 2022-05-08 10:11:49 följande:
Hoppar in i den här tråden då jag misstänker att jag har PCO/PCOS, har gjort en provtagning och fick högt AMH (9.1) och jag har väldigt långa och oregelbundna menscykler (typ 40-65 dagar). Har varit i kontakt med gyn men vi får ingen hjälp förrän vi har försökt i ett år, eftersom jag får utslag på ägglossningstest och tydlig temphöjning varje cykel kan jag vara ganska säker på att jag trots allt ägglossar naturligt. Vi har försökt bli gravida sen augusti, fick mens i fredags så nu går vi in på sjunde försöket.
Är det någon som har testat Donaferty/inositol? Lyssnade på en intervju med en gynekolog som rekommenderade det om man har PCOS då det ska stabilisera insulinet och hjälpa kroppen att ägglossa mer regelbundet om jag förstod det rätt?
Hejsan, kul med en ny här inne! Tråkigt att dom inte vill hjälpa er, vi här inne har ju istället för att ta hjälp försökt förbättra menscykeln med kosten vilket gett resultat! Jag hade förra sommaren ingen mens på typ 6mån och nu senast var cykeln på 24-dagar, dock har ägglossningen börjat krångla nu ist..
Jag har testat inositol, dock testade jag massa grejer samtidigt och vet inte vilket av det som gett resultat. Jag har dock inte fortsatt med just inisitolen så vet inte hur det sett ut om jag fortsatt! Har du kollat på Jenny Koos tillskottspaket för oss med pcos? Jag äter motsvarande tillskott och har minskat kaffeintaget rejält, inbillar mig att det är dessa två faktorer som hjälpt mig mest!