Hedvig123 skrev 2022-05-08 11:34:09 följande:
Jag levde på pasta och bröd typ enbart innan så jag har helt enkelt börjat äta mer fett och protein och försöker äta lite mer ordentliga portioner. Jag var tidigare på gränsen till undervikt men har lagt på mig ett par kilon sen jag la om kosten lite vilket jag tror var bra i mitt fall!
Okej jag förstår! Jag har blivit så van att svälja tabletter nu med alla kosttillskott men förstår verkligen problemet!! Du kanske kan söka runt lite efter liknande tabletter som går att tugga eller krossa men så du ändå får ungefär samma innehåll?
jag hade ingen ägglossning förra cykeln och tempen denna cykeln har varit lite konstig så misstänker att jag har haft ägglossning väldigt tidigt. Blir så trött på detta för det känns som ännu en månad är ?förstörd?.. Vet inte exakt när ägglossningen skett eftersom tempen varit bara ca 0.1-0.2 över min vanliga temp i flera dagar och sedan idag steg rejält. Lägger in bild på kurvan här nedanför.
Jag skulle behöva dra ner på sockret, kan utan problem käla choklad varje dag och det är ju inte så hälsosamt i längden. Tänker försöka undvika vitt bröd och välja fullkorn och grövre varianter så ofta som möjligt, och äta ren och nyttig mat typ? Utan att förbjuda något för det tror jag inte jag kommer klara haha. Men begränsa onyttigheterna till enstaka dagar liksom :)
Ska absolut kolla om det går att ersätta produkterna med andra varianter, tack för tipset!
Utifrån din kurva tycker jag det ser ut som att du ägglossade på CD10, men det beror ju lite på hur tempen är nästkommande dagar. Hur hög temp brukar du få efter ägglossning?