Det som gick så väl - Och helt plötsligt åkte allt ner i backen (Fika med en tjejkompis)
Hej,
jag vill understryka att vi är bara kompis, dock så är jag små förtjust i i vår gemensam kompis.
Jag umgås mycket med en kompisgrupp. Vi hittar på mycket saker tillsammans. Jag har träffat många av dessa enskilt. Vi har fikat och ätit mat tillsammans.
Men det kom en dag där en tjejkompis (Ifrån samma kompisgäng) och jag bestämde oss för att fika tillsammans. Inget dejt eller så.
I början av kompisumgänget, så var jag en person som var stel, . jag var helt enkelt den osäkra personen. Lite ''smålöjlig'' eller hur man nu vill beskriva det.
Men jag har verkligen utvecklats rent mentalt. Säger vad jag tycker och blivit ordentligt varm i kläderna. Jag har blivit klassat som den ärlige personen, som säger vad jag tycker och kan bjuda på mig själv.
Men under fikat, vart jag den stela typen återigen. Jag tyckte inte alls om mitt framförande.
Jag har tänkt mycket på fikat och en del av mig funderar på om hon själv också vart nervös. Hon pratade oerhört mycket. Jag sa smågrejer och sedan pratade hon återigen jättemycket om samma sak. Inte på ett ''speedad'' sätt eller något som skulle tyda på att hon var stressad/nervös, mer än att hon bara pratade mycket.
Vad är problemet?
Jag ser det hela som om att jag hade utvecklats så fint, men sedan vart jag som en fåne under vårat fika. Jag vet inte varför. Den kändes så stelt.
Problemet är liksom att hon är rumskamrat med någon jag är förtjust i. Och jag vill inte få ryktet runt omkring mig som en tråkig fåne eller ''Det var så stelt och prata med honom''.
För tillfället, mår jag dåligt. Så jag ville helst bara skriva av mig i denna tråd.
Tack för att ni läste! :(