Inlägg från: svansmamman |Visa alla inlägg
  • svansmamman

Gravid eller ej?? Fattar inget

El1995 skrev 2021-10-18 23:29:08 följande:

Jag är 26 men fyller 27.

Hej! Gravid eller ej?????

Oregelbunden mens pga slutade med minipiller i juli/augusti.  Haft kanske 2 menstruationer.

Senast mensen var 23 september(första dagen). Hade typ vanlig mens!

Samlag med sambon !!16 september!!

Visade plus på stickan 6 oktober.??!!!

Bekräftat av bm och besökt gyn pga mensvärk i livmodern.

Gjort väldigt ont i vänstra äggstock.

Massa mensvärk i nedre delen av magen. Ont i ländryggen.

Hcg test taget flera gånger.

Hcg första gången- 200

Hcg andra gången- 150

Hcg tredje gången - 250

Bm tror utomkvedshavandeskap MEN fick även (tror det) nidblödning i lördags(17okt)!!!

Blodigt LITE LITE (torkar på papper, ser lite blod) haft så sedan första pluset.

Gravid??

Jag vill höras alla tankar!! Bm tvivlar mycket och påstår att chansen är liten till att vara gravid!!!=(

Jag förstår inte riktigt, skedde sista mensen innan sex? Man räknar ju sista mensen innan senaste ägglossningen, dvs sista mens innan sex. Vet du alls när du hade din senaste ägglossning? Och med vilket intervall är HCG-testerna tagna? 

Nu kan jag inte räkna vilken vecka du skulle vara i då jag inte vet när du senast hade mens innan senaste ägglossningen eller hur lång din cykel är men jag tycker ändå det låter lågt att bara ha 250 nu. 

Är det du eller bm som tror att du hade en nidblödning den 17/10? Nidblödningar kommer vanligtvis i graviditetsvecka 2-3 och om jag inte tänker helt fel borde du ha varit längre gången än så i lördags, också med tanke på att du plussade 6/10. 

Blod behöver i sig inte betyda något negativt under graviditet likväl som det kan göra det. På det du berättar låter det för mig som att det inte är en "normal" graviditet men jag hoppas att jag har fel. Hjärta

• svansmamman
    El1995 skrev 2021-10-19 10:31:24 följande:

Tackar så mycket för svar. ?

Sista mensen skedde innan sex. Sex den 16 september och sedan kom mensen 23 september.

Känns verkligen som något är fel och att det inte borde visa positivt på alla tester.

Hcg taget mellan 2 dagar mellan första och andra. (Då såg dom att det sjönk).

Sedan tog jag ett tredje , en vecka senare. Då har det stidigt.

Känns som utomkvedshavandeskap, tyvärr. Men inget visades på ultraljud. Bara en corpus luteum cysta(vilket kan vara svaret på att det ger positivt svar)

Är medveten om det ?????

Jag vet inte om du missuppfattat något men om man får mens efter ägglossning är man inte gravid. För att beräkna när man blev gravid kollar man utifrån cykelns längd, första dagen på den senaste mensen och ägglossning/sex. När hade du mens sista gången innan ni hade sex? Det är det som har betydelse. Men återigen, om du haft mens efter ni haft sex är du inte gravid.
  • svansmamman
    El1995 skrev 2021-10-19 18:19:09 följande:

Jag vet inte om du missuppfattat något men det har visat positivt ÄNDÅ.

Men det är missfall eller utomkvedshavandeskap.

Om så är fallet kan blödningen som skedde efter sex inte ha varit mens utan någon annan form av blödning. Datumet för den blödningen är därför inte relevant för att beräkna gången tid.
Svar på tråden Gravid eller ej?? Fattar inget