Inlägg från: En manlig man |Visa alla inlägg
  • En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Anonym (HH) skrev 2021-10-16 20:37:41 följande:

Det var inte värdelöst från början, då hade jag ju inte blivit seriös med honom. Det kom successivt. Efter tre år började jag tröttna, efter två år till avslutade jag relationen.

Varför blev han sämre tror du. Flera har skrivit som du så jag undrar om det är att männen tröttnar på sexet med kvinnan?Som ni skriver låter det som att allt är mannens fel. Kan det vara tvärt om? Tror du din exman blev bättre i sängen igen när han träffade en ny pingla?
  • En manlig man
    Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-16 20:57:12 följande:

Ska en man känna skuld när hans kärlek tar slut? Ska en man känna skuld om han efter äktenskapet tagit slut och när han hittar en ny kvinna så tänds gnistan igen? Livet blir inte alltid som man vill. Orsakas skilsmässan av otrogenhet spelar det ingen roll om du är kvinna, man eller hen. Då borde du känna skuld.

Men hade du dålig sexlust så drev du honom kanske till otrohet?
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-16 21:24:25 följande:

Varför är han fortfarande singel som 45-åring? Ville ingen ha honom? Varför i så fall?

Han har separerat från sin 45 åriga fru utan sexlust.
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-10-16 21:33:58 följande:

Nej. Jag sa att jag inte hade några känslor kvar. Det innefattar ju det mesta.

Nej, det är vanligt att kåthet och känslor inte hör ihop. Har du haft ett ons eller kk någon gång?
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna45) skrev 2021-10-16 22:53:51 följande:

Har jag sagt att det hör ihop? Jag svarade på frågan om jag hade berättat för exet att jag inte tände på honom.

Självklart har jag det, jag knullar när jag är kåt - behöver inte vara kärlek inblandat

Jag tänte att när du skrev att du hade sagt till ditt ex att dina känslor hade försvunnit så innefattade det de mesta inkl att du inte tände på honom längre. Men det är ju inte nödvändigtvis sant då många kvinnor här älskar sina män men har slutat tända på dem. Du skrev väl först att det var orsaken till att du lämnade så då undanhöll du sanningen för att skydda honom.
  • En manlig man
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-16 23:06:37 följande:

Ja, det är jättevanligt att män inte har en aning om vad de sysslar med i sängen. 

Jättevanligt är det också att män inte kan ta att man försöker visa dem hur man själv fungerar. Jag är bara tacksam om en man visar mig hur han vill bli berörd, alla är ju olika tänker jag. En del vill ha det hårt, andra lite mjukare osv. Men män (min erfarenhet, jag vet att inte alla är så) verkar ofta ha svårt att ta det. 

En man jag skulle till att ha sex med för första gången smekte mig först på ett sätt som var väldigt skönt, men bytte sen till ett som inte alls var skönt. Jag bad honom göra som han gjort nyss för det var så vansinnigt skönt. Jag sa det inte alls ovänligt, jag snarare stönade fram det men svaret jag fick var ett drygt: Du, jag KAN det här! Då gick jag hem. 

Andra män kan bryta ihop och man får ägna en evighet åt att trösta dem och deras sårade ego. 

Många män anstränger sig i början, men lägger sen ner och hoppas på att bara få köra sitt race. Kvinnor är ofta lite dumma där tycker jag, jag är det iaf och tänker: Nästa gång blir det bättre. Och jag säger också ifrån vilket leder till att mannen skärper sig ett tag igen osv. sen går tiden. 

Vi är obotliga optimister kanske som hoppas på en varaktig förändring. Ofta älskar vi ju karlsloken också, trots hans brister i sängen. Är mannen bra på 'alla andra' områden står vi ut. Dels för att man vet vad man har men inte vad man får och många kvinnors, som du ju ser, erfarenhet av män är att det är så många som är dåliga så orka leta en ny.

Egentligen borde vi lämna om mannen inte visar intresse av förbättring för det är ju en form av brist på respekt för sin partner. 

Min man har tex en fetish som jag inte delar, den är dock inget jag äcklas av eller har något emot att 'ge' honom då det handlar om ett plagg han älskar att jag bär under sexakten. 

Ett ex fetish var att jag skulle röka under sexet och jag röker inte och har heller ingen önskan att börja så det gjorde jag inte då det skulle påverka min hälsa negativt. Att bara hålla en cigarett i handen var inget alternativ för honom. Även det är ju dock något som påverkar ens hälsa negativt, men jag var villig att göra det någon gång då och då, men det räcket alltså inte. Han var dessutom tjatig om det och inget vidare på andra områden så det blev ändå inte långvarigt.

Du skriver att du "ofta älskar vi karlsloken" men du har väl upptäckt att han är dålig i sängen innan du fått så starka känslor. Eller börjar du älska någon direkt?
  • En manlig man
    Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-17 04:23:23 följande:

Jamen det är ju klart! Det är ju kvinnans fel att mannen är ett svin. Det finns många orsaker till att man tappar sexlusten, en kan vara att mannen är en slusk. Men mannen har alltid skyllt många av sina brister på kvinnan.

Varför bli ihop med en slusk?
  • En manlig man
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-17 06:55:15 följande:

Eh nej. Jag har inte sex med någon för att vara snäll mot denne. Jag har sex med någon för att jag vill, för att jag är kåt och attraherad av den personen. 

Så trots att du tappat attraktionen och sexlusten så stannar du kvar i förhållandet? Sen ksn jag tycka att man visst kan ha sex för att vara schysst mot sin partner. Tycker inte du det?
  • En manlig man
    Anonym (Nej) skrev 2021-10-17 07:01:49 följande:

Att kvinnor mer sällan har en seriös relation med yngre män är för att de inte vill ha ett barn att ta hand om och för att de flesta kvinnor uppskattar en bra konversation och det upplever jag att yngre män sällan kan ge i en relation. 

Med en man i sin egen ålder eller en äldre har man iaf förhoppningen om att han dels har lärt sig en smula om sex och att kvinnor fungerar olika och att han har något intressant att prata om. 

Så tänker nog den 35 åriga kvinnan också om äldre män.
  • En manlig man
    Anonym (K 2) skrev 2021-10-17 07:41:45 följande:

"Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans."

Först anser du tydligt att kvinnans uppgift är att tyilfredställa mannnen, sen lägger du skulden på henne för att hon skiljer sig från dig.

Jag kan bara säga grattis till henne. Ingen kvinna ska tvingas stå ut med en man med så usel kvinnosyn.

Om du vill lära dig något av det så ska du fundera på varför hon kände minskad lust. Troligen för att du verkar se kvinnor som levande sexleksaker som är till för att tillfredsställa dig. Då hamnar istället skulden och skammen hos.... dig.

Till syvende handlar det här om empati och sympati. Man kan bara spekulera varför det finns uppenbara och stora brister men oavsett går det att träna upp. Jag rekommenderar att du gör det ifall och om du är intresserad av att ha en längre och hållbar relation i framtiden.

Varför förutsätter du att jag har problem med längre relationer?
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?