• En manlig man

Kvinnor, känner ni skuld?

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

• Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-16 19:24:59 följande:

De flesta män får ingen yngre förmåga eftersom unga kvinnor vill ha yngre, snygga män som är på topp och kan ge barn i motsats till en gammal gamling. Vad skulle en gammal gamling till man ha som inte en ung, stark, snygg man inte har? Hur skulle han vinna i den konkurrensen?

Om gamlingen till man inte ens lyckats få kvinnan som gift sig med honom, som förmodligen älskar honom att vilja ha sex med honom så hur i h-vete skulle han kunna få en främmande ung kvinna att vilja ha sex med honom??! Lol. I hans drömmar kanske.

Tänkte mer att en man ca 45 år träffar en pigg 35 åring med fast kropp och glatt humör. Rätt vanligt om mannen tagit hand om sig. Inte lika vanligt att kvinnor har seriösa förhållande med 10 år yngre män.
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:02:01 följande:

Varför stod du ut så länge?

Det var inte värdelöst från början, då hade jag ju inte blivit seriös med honom. Det kom successivt. Efter tre år började jag tröttna, efter två år till avslutade jag relationen.
  • En manlig man
    Anonym (min tanke) skrev 2021-10-16 20:31:11 följande:

De kanske inte alltid varit dåliga i sängen. Många försöker visa sig från sin bästa sida i början av förhållandet men ändrar sig senare när de blivit för bekväma för att anstränga sig för partnern.

Eller så tröttnade mannen på sexet som var tråkigt. Eller så var han inte attraherad längre och ville bara tömma när det blev sex.

Men varför stanna kvar så länge?
  • En manlig man
    Anonym (HH) skrev 2021-10-16 20:37:41 följande:

Det var inte värdelöst från början, då hade jag ju inte blivit seriös med honom. Det kom successivt. Efter tre år började jag tröttna, efter två år till avslutade jag relationen.

Varför blev han sämre tror du. Flera har skrivit som du så jag undrar om det är att männen tröttnar på sexet med kvinnan?Som ni skriver låter det som att allt är mannens fel. Kan det vara tvärt om? Tror du din exman blev bättre i sängen igen när han träffade en ny pingla?
  • Anonym (Skulden är inte din)

Ska en man känna skuld när hans kärlek tar slut? Ska en man känna skuld om han efter äktenskapet tagit slut och när han hittar en ny kvinna så tänds gnistan igen? Livet blir inte alltid som man vill. Orsakas skilsmässan av otrogenhet spelar det ingen roll om du är kvinna, man eller hen. Då borde du känna skuld.

• En manlig man
    Anonym (Skulden är inte din) skrev 2021-10-16 20:57:12 följande:

Ska en man känna skuld när hans kärlek tar slut? Ska en man känna skuld om han efter äktenskapet tagit slut och när han hittar en ny kvinna så tänds gnistan igen? Livet blir inte alltid som man vill. Orsakas skilsmässan av otrogenhet spelar det ingen roll om du är kvinna, man eller hen. Då borde du känna skuld.

Men hade du dålig sexlust så drev du honom kanske till otrohet?
  • Anonym (Kvinna)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:33:18 följande:

Tänkte mer att en man ca 45 år träffar en pigg 35 åring med fast kropp och glatt humör. Rätt vanligt om mannen tagit hand om sig. Inte lika vanligt att kvinnor har seriösa förhållande med 10 år yngre män.

Varför är han fortfarande singel som 45-åring? Ville ingen ha honom? Varför i så fall?
  • Anonym (HH)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:44:23 följande:

Varför blev han sämre tror du. Flera har skrivit som du så jag undrar om det är att männen tröttnar på sexet med kvinnan?Som ni skriver låter det som att allt är mannens fel. Kan det vara tvärt om? Tror du din exman blev bättre i sängen igen när han träffade en ny pingla?

Hade det varit så att jag var tråkig så är det inte hans fel. Då passar vi inte ihop helt enkelt. T.ex. ville jag inte bli filmad eller fotad och det var okej för honom. Men att tala om för mig att jag ska göra si och så för då blir det skönt, då är man bara korkad. Han brydde sig inte alls om min njutning.

Ingen aning om hur hans sexliv är nu. Han hade en relation med nån ny i ett halvår hörde jag, sen var han singel några år tills han gifte sig och skaffade barn. Nu är han singel igen. Väldigt snygg och välklädd, bra jobb, mycket pengar (hade han då i alla fall). Men en jävla narcissist...
  • Anonym (Kvinna45)
    En manlig man skrev 2021-10-16 20:23:03 följande:

Hur och varför stod du ut så länge för att till slut ta steget.

Varför blev du ihop med honom från början när han var så usel?

Vi har två barn ihop och under småbarnsåren rullar liksom allt bara på. Kände till slut att jag inte stod ut att leva så, var tvungen att göra något för att inte vara olycklig.

Man hoppas väl att det ska bli bättre - det blev det inte :)

Nu har jag en sambo som gör mig jättekåt, som har samma preferenser, som jag har sjukt bra sex med.
  • En manlig man
    Anonym (Kvinna) skrev 2021-10-16 21:24:25 följande:

Varför är han fortfarande singel som 45-åring? Ville ingen ha honom? Varför i så fall?

Han har separerat från sin 45 åriga fru utan sexlust.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?