Inlägg från: Anonym (Noppan) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Noppan)

Kvinnor, känner ni skuld?

Nä, jag har faktiskt aldrig känt någon skuld.

Det är nog rätt naturligt att tappa attraktion och sexlust till någon som beter sig som en mansgris och inte bidrar till familjen ab.

• Anonym (Noppan)
    En manlig man skrev 2021-10-15 22:49:16 följande:

Det tycker jag också. Tycker du som jag att en man inte gör fel om han lämnar en kvinna som inte vill ha sex?

Kan man lämna utan att känna skuld och känna att man gjort sitt bästa så varför inte?

Man lever bara en gång.
  • Anonym (Noppan)
    En manlig man skrev 2021-10-17 13:58:14 följande:

Ok, så enligt dig är det oftast mannens fel att kvinnan tappar sexlusten i ett förhållande.

För mig så var det inte därför jag tappade lusten till min ex-man. Vi hade bra sex när det väl hände.

Men orken och tankarna på sex fanns helt enkelt inte där då jag var tvungen att ta allt som hade med barn, hem och ansvar, även gällande hans jobb. Alla mina tankar kretsade runt livet och hur jag skulle få det att fungera. Samtidigt växte bitterheten på att han hade mage att sitta och klaga över sexlivet när han inte fanns där i övrigt för mig eller familjen. Gick i flera år och mådde dåligt och hoppades på att det skulle bli bättre.

Nu är jag lyckligt skild och singel. Ångrar mig att jag inte lämnade tidigare, men oron över barnen och allt gemensamt gjorde att jag dröjde mig kvar alldeles för länge.

I grunden är jag väldigt sexuell, så saknaden efter fysisk kontakt och närhet som singel är stor och dejting är svårt. Men hellre ensam än att bli utnyttjad.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?