Inlägg från: Anonym (Teddy) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Teddy)

Kvinnor, känner ni skuld?

En manlig man skrev 2021-10-15 17:19:15 följande:

Det är ju vanligt i många förhållanden att kvinnan tappar sexlusten. Orsakerna till den tappade lusten kan vara många men det påverkar ju de flesta förhållanden negativt och i många fall går man skilda vägar efter några år. Ofta med barn i bilden och med splittrade familjer som följd.

När ni sen lever singelliv eller träffar en ny partner så finns det helt plötsligt massor med sexlust. Tänker ni någon gång då att om ni bara tillfredställt er man så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans. Borde ni känna skuld? Om ni inte känner skuld så undrar jag varför inte när det kanske var den bristande sexlusten som var orsaken till att ni gick skilda vägar.

Jag undrar detsamma men från en annan synvinkel: tänker ni män på att om ni bara hade tillfredsställt er kvinna så kunde ni fortfarande varit en kärnfamilj och bott kvar i huset tillsammans? Borde ni män känna skuld? Om inte, varför?
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 19:01:09 följande:

Menar du nu att vi utgår från att en kvinna har tappat sexlusten för att hennes man inte tillfredställt henne sexuellt?

Bra att vara tydlig!

Jag hade kanske kunnat vara tydligare!

Jag utgår ifrån det du skrev: en kvinna som tappat sexlusten men i en ny relation återfinner sin sexlust. Det tycker jag låter som att det finns brister i tillfredsställande, ja. Tycker inte du? Och bristerna kan ju naturligtvis gå åt båda hållen, jag menar inte att det tvunget är könsbundet. Men eftersom du ställde frågan väldigt ensidigt så gjorde jag detsamma.
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:17:27 följande:

Det behöver ju inte bero på att mannen inte tillfredställer sin kvinna. Han kanske gör på samma sätt som han tidigare gjort och som var tillräckligt då men tydligen inte fungerar längre.

Det finns ju massor med trådar här från män som gör allt för sin kvinna men som ändå inte har sexlust.

Det behöver inte bero på det men det kan ju bero på det. Frågan var ju då ifall mannen i så fall känner skuld över att ha splittrat familjen. Samma fråga som du ställde.
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:34:30 följande:

Såklart kan det vara så. Men han ville ju iallafall ha sex även om hon inte blev tillfredställd av det. Hon får väl tala om hur hon vill ha det och kanske ta saken i egna händer och inte bara förlita sig på mannens insats. Män som har kvinnor som ställer upp ibland får ju ta för sig och mer eller mindre göra jobbet själva, då får väl kvinnan göra samma. Eller?

Precis som du själv sa-familjeliv är fullt av trådar med kvinnor som berättar hur dom har försökt få mannen att lyssna till hur hon vill ha det men misslyckats!

Om kvinnan lämnar har hon ju gjort precis det-tagit saken i egna händer.
  • Anonym (Teddy)
    En manlig man skrev 2021-10-15 22:43:05 följande:

Vi pratade sex och ta tag i saken själv. Men det förstod du nog.

Ja, det förstod jag och det är det jag menar. Kvinnan tar tag i att förbättra sitt sexliv genom att byta man till någon som är bättre på att tillfredsställa henne.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?