Inlägg från: Anonym (mitt i livet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mitt i livet)

Kvinnor, känner ni skuld?

Ddny skrev 2021-10-15 17:47:39 följande:

Scenariot är alltså: kvinnan tröttnar på att vara ensamstående förälder med tre barn, mannen och två små?

Tror du förhållandet skulle fungerat och varit värt att bevara och de levt lyckliga i alla sina dar om mannen bara fått tillgång till fittan oftare?

Du tror inte det är kvinnan som gör slut pga en massa orsaker som påverkat hennes lust från början? Orsaker man får hoppas de har pratat om och grubblat över, såväl som par som enskilt?

Bör i dessa fall vara orsaken, dvs oftast mannen själv som borde känna skuld.

Förr i tiden stannade kvinnorna då de inte kunde försörja sig själva, hemmafruar utan inkomst och pension, men nu är det nya tider.

Jag tror inte att det alltid är så.

Jag har inga klagomål alls på min man som partner, och vi har haft ett behagligt liv i över 20 år med ett lättskött barn bara.

Trots detta förändras sexlusten när man närmar sig 50, det går inte att komma ifrån. Jag har både haft mindre lust i perioder, och fick en tonårsknäpp för 1.5 år sen när jag började se i princip alla män i omgivningen som påsättbara. Väldigt märklig upplevelse. Jag blev plötsligt kåt av att höra en kollega tala i telefon. Om elkomponenter.

Det jag kan göra är däremot att bestämma mig för att jag vill behålla min fantastiska man oavsett hur surrelistiskt min hormoner verkar, och jobba med att hålla igång sexlivet vi har.
  • Anonym (mitt i livet)
    En manlig man skrev 2021-10-15 18:36:26 följande:
    Så du lämnade din man för att din sexlust försvann då? Hade ni barn?
    Jag tycker att det beror på om personen försöker göra något åt det för att behålla ett sexliv, eller bara slutar och låtsas som det regnar.

Den senare partnern hade jag lämnat ettr max ett år och jag kan inte klandra en man som lämnar en kvinna då heller. Är helt imponerad av några män här som varit i en sexlös relation i 4-6 år.

Jag fattar inte varför de stannar. Verkligen inte.
  • Anonym (mitt i livet)
    En manlig man skrev 2021-10-15 20:41:22 följande:
    Är det så? Jag tyckte själv att jag märkte en liten skillnad faktiskt när sambon började med sina. Jag drog ut första månaderna vi var ihop. Men mest troligt är väl den naturliga avmattningen efter ett tag.
    Men kära nån, skojar du att hormonella p-medel inte skulle påverka lusten? Det där har ju bara varit känt sedan 1970-frösihjäl.

Det värsta jag haft var P-spruta. Blev helt död emotionellt, varken skrattade eller grät på ett år fast folk dog omkring mig. Kunde knappt ens få orgasm fast jag har lätt för det normalt.

Sprutan hade funkat utmärkt om jag ville bli kontraktsmördare eller aldrig ville ha ett sexliv mer, men jag slutade med p-sprutorna när min sambo undrade vem jag var.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?