Inlägg från: Anonym (sexlust dör av en anledning) |Visa alla inlägg
  • Anonym (sexlust dör av en anledning)

Kvinnor, känner ni skuld?

Vilket konstigt argument du för i frågan. Självklart är det sorgligt att tappa attraktion och sexlust för någon man älskat och kanske fortfarande älskar och lever med. Det medför ofta en skuld men alternativet att tillfredsställa någon när man kanske i värsta fall äcklas och inte längre mår bra att utföra denna handling vore ju att göra övergrepp på sig själv. Och det om något hade skapat STOR skuld och lidande.

En manlig man skrev 2021-10-15 17:41:11 följande:
    Det har jag inte skrivit. Jag undrade om ni kvinnor känner skuld när ni gärna har sex med andra men inte er man och att det har splittrat kärnfamiljen.
    Nej man känner klart inte skuld när man gått vidare med nån annan. Relationer tar slut och kärlek förändras över tid. Om man varit otrogen hade det ju varit helt annorlunda.
    En manlig man skrev 2021-10-20 07:53:32 följande:
    Så du tycker din orgasm och sättet du får den på är mer intimt än att ligga mer främlingar? Men jag dömmer ingen. Hoppas du kan lossa upp dina mentala spänningar.
    Att ligga med en främling behöver inte vara ett dugg intimt. Det kan ju räcka med att man drar upp kjolen och lutar sig framåt medan man läser en tidning eller pratar i telefon.Går ju inte att jämföra med stunderna med sig själv och sin egen fantasi som är det intimaste man kan komma. Sex med en främling går ju heller inte att jämföra med att ha älskog med någon man är kär i. Det är ju intimt om sinnligt på ett annorlunda sätt än onani även om man inte behöver känna sig bekväm med att onanera då heller.
Svar på tråden Kvinnor, känner ni skuld?