Edaa83 skrev 2021-11-02 10:35:43 följande:
Hej. Vi har precis startat vår andra omgång. Jag är 38 år och maken 42 år. Vi gjorde vår första IVF-behandling för 2 år sedan men utan resultat. Det tog oss hårt och sen kom pandemin vilket gjorde att vi avvaktade.
Det har varit mycket frågor från kliniken vilket ökar stressen. Dessa frågor ställs om och om igen. Det är som att personalen inte uppdaterar varandra om svaren.
-varför har ni väntat så länge?
-har du slutat röka?
-varför väntar ni när ni är så pass gamla?
Vi har även fått höra flera gånger att vi måste skynda oss då vi blir allt äldre. Tyvärr har vi inte haft ordentlig genomgång på kliniken. Vet inte om det är pga pandemin, att vi redan gjort 1 försök eller så. Men vi känner oss som nybörjare men får inte alls samma stöd eller råd som vid omgång 1.
Nu är vi inne på dag 7 med sprutor. Vi kör gonalf 300 och fyremedal 0.25. Gjorde UL igår och ska göra UL imorgon. Beräknad ÄP blir på fredag eller måndag.
Den här omgången märker jag verkligen av humörsvängningar deluxe.
Som ni kanske märker så hamnar jag mer i sorg och depression. Även hopplöshet kring att inte vara "normal" och bli gravid. Någon som känner igen sig?
Ni är grymma!!! Lycka till?????
Hej Edaa.
Välkommen! Hoppas du kan finna lite hopp och stöd av oss andra i det här forumet. Vi har alla gått/går igenom samma resa och det finns ju ingen annan som förstår sig på IVF bättre än vi.
Jag måste först och främst börja med att uttryckligen säga vilken okänslig klinik/läkare. Att ni har väntat så länge kan ju bero på många saker, förutom pandemin som bromst/stannat många behandlingar inom vården. Det är en helt irrelevant fråga. Nu är det som det är och ni söker hjälp för att ni har svårt att få barn.
Är det via privat klinik? Eller landstinget?
Jag är också 37 år, fyller 38 i januari. Våra svårigheter är pga manlig faktor, dåliga simmare helt enkelt. Men vi har en 3 åring som blev till via IVF. Våra syskonförsök (2 st FET) resulterade i missfall och en kemisk grav.
Nu går vi via Nordic IVF, köpte 3 ggr paket. 2:a försöket nu och jag fick 4 blastocyster till frysen och 1 som jag ruvar på nu.
Första försöket var långa protokollet med nedreglering (Synerela) och de plockade ut 4 ägg och inga var mogna. Andra försöket var med korta protokollet och lyckades få 9 ägg, 5 befruktade. Då fick jag samma hormoner och dosering som du - 300 Gonal F plus 150 Menopur och även Fyremadel som hämmar ägglossningen. Så jag var rätt trött på sprutor kan man säga. Plus att jag stimulerades i 15 dagar totalt.
Och jag upplevde mkt mer humörsvängningar denna gången. Mer huvudvärk. Mer av allt helt enkelt.
Då har du ÄP på fredag eller måndag? Hoppas du får bra mängd med äggblåsor som innehåller fina mogna ägg.
Du får hålla oss uppdaterade!