"Utslängd" hemifrån, 17 år. Vad gör jag nu?
Jag har kommit fram nu för ett tag sen och jag har faktiskt pratat med både mormor och med farmor och farfar, mormor ringde dem och berättade. Jag har vädrat, lagt en brasa fär det går fortare att få varmt med under tiden elementen drar igång ordentligt, bäddat i soffan och fixat mat och ätit. Jag känner mig lite trött och konstig så jag har också skickat ett mejl till mentorn i plugget och bett om saker att göra hemma. Skrev bara lite vagt att det hänt grejer och jag behöver vara hemma imorgon. Vi får väl se vad som händer. Jag ska läsa vad mer ni har skrivit men jag tänkte att jag skulle uppdatera först.
Temporärt borde du kunna bo i stugan om den är vinterbonad, det är naturligtvis trams att det skulle vara farligt som något pucko skrev. Största problemet är antagligen kommunikationerna. Har du moppekort? I så fall skulle en moped kunna i alla fall delvis lösa de problemen. Du kan också prata med din mentor om det går att ha distans temporärt på mer regelbunden basis.
Fundera på om du har någon släkting eller vän som bor kommunikationsmässigt bättre till för din skola? Som du kan bo hos temporärt?