Knytet25 skrev 2021-10-25 22:32:44 följande:
Hej igen! Va kul! Har inte heller hittat någon mer med samma behandling. Cyclogest verkar ovanligt tycker jag. Mycket vanligare med lutinus. Hur mår du på all medicin? Märker du av det?
Ja! Jag hoppas också att det är lovande för oss. Nu är vi några dagar förbi ovitrelle så nu borde chanserna vara slut och den långa väntan kan börja!
Min läkare har sagt att jag ska ta cyclogest morgon och kväll fram till 14 dagar efter ovitrelle. Då ska jag ta ett gravtest och är det negativt så slutar jag och om det är positivt så ska jag fortsätta och kontakta dom för vidare beslut och tidigt VUL.
Vad jag förstår så kan man orsaka ett missfall om man slutar tvärt med dom och progesteronet då sjunker tvärt. Därför har jag fått till mig att fortsätta om testet är positivt :)
Hur har det gått för dig? Hoppas på goda besked!! Har ni försökt länge? Barn sen innan?
Hej!
Har bara hittat å läst om dem som genomför ivf i samband med cyklopets vilket ja inte gör.
Asså ja testade mig i söndags å det va då negativt! Å det va ju då 14 dagar efter Ovitrelle. Men en bekant sa att ja skulle vänta å även en annan me å ta gravtest igen.
Jag hade inga biverkningar alls av Cyclogest vilket va rätt skönt för som ja förstod så kan man förväxla dem me graviditet.
Ja känner mig så ogravid så tror inte det blev nåt alls. Tänkte att ja tar ett test på onsdag e det negativt så här ja av mig till gyn
I nov förra året bokade ja ett besök hos gyn för att ev starta upp en fertilitetsbehandlingar men det gick så jäkla fort så ja gjorde vul å äggledarspolning samma dag. Slutade me p-piller juni/juli kommer inte ihåg exakt haha
Sen efter första besöket så skulle vi då starta upp till våren nästa år. Så allt har ändå gått rätt fort men ja blev ju även 35 nästa år så han tyckte inte att vi skulle vänta :)
Själv då? :)