Hoppaspåbebis skrev 2021-10-23 12:01:42 följande:
Åh hej! :)
Äntligen en som oxå går på samma! :)
Har läst runt här men alla som har tagit har ju gjort ivf eller bara gamla trådar haha
Men det lät ju riktigt lovande ju! Så du ska ev ha äl på söndag då? Va har din gyn sagt om Cyclogest. Fick inte så mkt info om den mer än att ta den varje dag morgon å kväll.
Ja om jag fick äl den 10e så e det bim imorgon :) men jag har inga symtom alls på att varken grav eller mens e på g så undrar ens om ja e gravid haha
Hej igen! Va kul! Har inte heller hittat någon mer med samma behandling. Cyclogest verkar ovanligt tycker jag. Mycket vanligare med lutinus. Hur mår du på all medicin? Märker du av det?
Ja! Jag hoppas också att det är lovande för oss. Nu är vi några dagar förbi ovitrelle så nu borde chanserna vara slut och den långa väntan kan börja!
Min läkare har sagt att jag ska ta cyclogest morgon och kväll fram till 14 dagar efter ovitrelle. Då ska jag ta ett gravtest och är det negativt så slutar jag och om det är positivt så ska jag fortsätta och kontakta dom för vidare beslut och tidigt VUL.
Vad jag förstår så kan man orsaka ett missfall om man slutar tvärt med dom och progesteronet då sjunker tvärt. Därför har jag fått till mig att fortsätta om testet är positivt :)
Hur har det gått för dig? Hoppas på goda besked!! Har ni försökt länge? Barn sen innan?