Förvirrad kring sexuell läggning
Jag är en kvinna som lever med en annan kvinna sen flera år. Alltid varit hyfsat ointresserad av killar rent fysiskt och tänt mer på och tyckt tjejer är snyggare. Gillar inte att sätta etiketter på mig själv men om någon frågar skulle jag ändå säga att jag är lesbisk. Är kär i min tjej och är lycklig med henne. Klart att det är upp och ner i relationen som alla andras relationer men vi är lyckliga och vill leva med varandra.
Nu till problemet. Jag och min tjej har en gemensam manlig kompis. Varje gång vi är ute på klubb och dansar eller har hemmafest så dansar vi lite sexuellt med varandra. Detta är på ett skämtsamt sätt från bådas håll och det finns inget seriöst i det. Han är dessutom i ett förhållande. Men jag kan inte hjälpa att bli attraherad av det och tänka på det dagen efter. Vet inte om det är alkoholen som gör mig sådan här eller vad. Även i nyktert tillstånd känner jag att jag vill prata med honom hela tiden, ha hans uppmärksamhet och vill vara nära honom hela tiden. Jag tycker inte han är så snygg egentligen, känner liksom inte wow när jag ser honom. Dessutom känner jag inte direkt attraktion till manliga kroppar. Är kanske mer en attraktion på ett emotionellt plan? Men samtidigt gillar jag när han är nära mig..Jag är väldigt förvirrad av de här känslorna som har dykt upp. Har aldrig känt så här tidigare. Kan inte berätta för någon av parterna då det skulle förstöra vänskapsrelationen och kärleksrelationen. Någon som varit med om något likande? Vad tänker ni om detta? Kan någon hjälpa mig att reda i mina känslor?