Inlägg från: Anonym (Why) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Why)

Snoka i barnets rum?

Varför ska det snokas igenom?

Kollar din partner igenom din telefon med jämna mellanrum?

• Anonym (Why)
    nernu skrev 2021-10-10 15:14:17 följande:

En partner är vuxen och ansvarig för sig själv. Som förälder är du ansvarig för ditt barn. Går inte att jämföra.

Nej men fortfarande handlar det om integritet och TS skriver inte varför.

Misstänks något - då kan man tillsammans med barnet gå in och säga att man tänker gå igenom rummet, jag anser inte att man behöver skicka in ett syskon. Låter mer som att TS bara är nyfiken och vill snoka mer än att TS är orolig över något för då blandar man inte in ett mindre syskon om man exempelvis tror att man ska hitta kriminella saker
  • Anonym (Why)
    nernu skrev 2021-10-10 16:01:43 följande:

Skicka syskon gör man givetvis inte. Jag reagerade på jämförelsen att snoka om man nu vill kalla det så i sin partners liv eller i sitt barns liv.

Nej ett barn ska inte ha samma rätt till ett privatliv för de har inte utvecklat något konsekvenstänk och varken kan eller förväntas ta ansvar för sina handlingar. Folk jämför ofta barns telefoner med våra gamla dagböcker vilket givetvis är helt befängt. En dagbok är en persons egna tankar i skrift. En telefon är ett kommunikationsmedel som gör att ditt barn har tillgång till saker som inte ens vuxna mår bra av.

Att jag jämförde var mer ifall det fanns misstanke till misstro eller oro.

Jag var orolig över min son, jag pratade med honom och sa att vi tillsammans skulle gå och kolla igenom hans rum. Han erkände då att han hade en halvdrucken flaska vodka i garderoben, så vi satte oss och pratade. Allt löste sig.

Och som sagt - har man en oro så blandar man absolut inte in syskon i detta.

Min tanke att man tar det med barnet och kommer igenom tillsammans (barnet behöver inte leta givetvis utan bara vara med på vad som sker) är för att jag inte vill ge mina barn anledningar till att inte lita på mig. Mina barn ska kunna lita på mig och det var just det jag fick igenom med min son. Händer något honom ute så ska han kunna ringa mig utan att vara orolig att få skit för något, han ska veta att jag ställer upp till 100% och inte vara rädd och inte ringa mig för att be om hjälp.

Däremot så kan man alltid sitta ner dagen efter vid tillfälle och prata och diskutera.
Svar på tråden Snoka i barnets rum?