• Anonym (Tjej, 29 år.)

Tjej som tänder på tjejer

Hej, jag är en bisexuell tjej som är gift med en man. Jag drömmer ofta om att ha en tjejkompis som man även kan vara intim med.

Frågor som kommer upp är, ska man vara öppen om sin önskan från början? Det riskerar ju att relationen blir stel och att det kanske skapas prestationsångest eller förväntningar.

Eller ska man inleda en oskyldig vänrelation och försöka leda det dit genom smicker och viss öppenhet som att bara berätta i allmänhet att man är bisexuell. Då kanske det sker naturligt och här känner man ju varandra mer än i början.

Tjejer får gärna svara,

Har du liknande fantasier?

Hur skulle du ta det om du inte har liknande fantasier?

Skulle du helst velat att man var öppen från början eller skulle du vilja att det bara hände? Föreställ er en typisk scen i en film där de får djup ögonkontakt och den ena tar initiativet till första kyssen.

• Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer
  • Anonym (*)

Jag tror att du är alltför optimistisk om du tror att du ska kunna förföra en väninna hur som helst. De flesta kvinnor vill inte ha sex med andra kvinnor eller, för den delen, dela sin partner med någon annan. Var tydlig, mot alla inblandade, vad du är ute efter så är chansen större att du hittar det du söker!

• Anonym (Händer)

Intressant. Jag har varit med om det här med en kvinnlig vän. Jag hade kunnat ta det vidare. Men min man vill inte ha en öppen relation. Och helt ärligt vet jag inte om jag vill det heller. Men jag får lätt känslor för andra. Vad tycker din man? Har ni en öppen relation?

Sen för att svara på din fråga: Om jag hade en öppen relation, så hade jag velat att det "bara hände". Tänk dej själv att du istället hade träffat en annan man och fått känslor.. Hade det inte varit konstigt om du då hade berättat att du var bisexuell.. Jag menar jag är väl i någon mån bisexuell, kanske. Men det är inte så att jag tänder mer eller mindre på nån för att den personen berättar vilken sexuell läggning man har. Och en relation oavsett vilken sort, är väl nåt som man utvecklar och fördjupar tillsammans?

• Anonym (A)
    Anonym (*) skrev 2021-10-10 06:03:18 följande:
    Jag tror att du är alltför optimistisk om du tror att du ska kunna förföra en väninna hur som helst. De flesta kvinnor vill inte ha sex med andra kvinnor eller, för den delen, dela sin partner med någon annan. Var tydlig, mot alla inblandade, vad du är ute efter så är chansen större att du hittar det du söker!
    Håller med
  • Anonym (Bisexuel)

Jag har sambo och tre barn , han vet om att jag tänder på kvinnor och haft sex med kvinnor . Och han tycker att de är helt ok att jag har de . Mysigt tycker jag

• Anonym (Gril)

Har ett par goda tjejkompisar som jag hamnade i säng med några gånger, några gånger var vi tre stycken som hade skönt ihop helt spontant,.. Underbart att kunna ta vänskapen till en mer laddad och sexuell nivå. Men min man vill inte att jag ligger med andra män eller tjejer. Förståligt men lite trist ;)

• Anonym (Bisexuel)
    Anonym (Gril) skrev 2021-10-22 18:59:36 följande:

Har ett par goda tjejkompisar som jag hamnade i säng med några gånger, några gånger var vi tre stycken som hade skönt ihop helt spontant,.. Underbart att kunna ta vänskapen till en mer laddad och sexuell nivå. Men min man vill inte att jag ligger med andra män eller tjejer. Förståligt men lite trist ;)

min sambo tycker att så länge jag har sex med tjejer och inte killar så är de ok , men har så svårt att hitta tjejer som vill va kk tyvärr för har en sån längtan efter att få va med tjejer igen
  • Anonym (GertOveHubertsson)

trodde tjejer va bättre på relasjioner å läsa signaller

• Anonym (Händer)
    Anonym (GertOveHubertsson) skrev 2021-10-23 13:15:22 följande:

trodde tjejer va bättre på relasjioner å läsa signaller

Det e vi bra på, ja!
  • Anonym (Gril)
    Anonym (Bisexuel) skrev 2021-10-23 11:28:03 följande:

min sambo tycker att så länge jag har sex med tjejer och inte killar så är de ok , men har så svårt att hitta tjejer som vill va kk tyvärr för har en sån längtan efter att få va med tjejer igen

Söker du kontakt med nya tjejer då? När du är ute osv. Provat tinder med inställning endast tjejer?
  • Anonym (Tjej)

Känner som du ts, dock aldrig vågat men skulle så gärna vilja de, men vågar inte ta upp de med min man...

Svar på tråden Tjej som tänder på tjejer