Inlägg från: Anonym (Ångersam) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ångersam)

Ångrar min abort

Vet inte vad jag vill få ut med detta men måste bara få skriva av mig lite...

Jag gjorde en abort för några månader sedan som i just den stunden kändes 100% rätt, men velade väldigt mycket fram och tillbaka i en veckas tid innan. Någon dag senare efter aborten började jag ångra mig och nu kan jag nästan inte tänka på något annat än att vilja blir gravid igen...

Denna grav var oplanerad och det var nog min sambo som blev mest chockad och rädd för omställningen, så han var kan man säga lite mer för att göra aborten än mig?

Min sambo vet att jag vill ha barn typ helst igår men han vill vänta ett tag, då han tycker vi ska ut och resa tillsammans (vi har aldrig varit utanför sverige tsm) och eventuellt skaffat hus. Men sanningen är vad jag tror så är han väldigt nervös och vill låta tanken på barn få smälta ett tag till. Jag vet inte vad jag ska göra, vill bara ha barn nu!!!

• Svar på tråden Ångrar min abort
  • Anonym (Ångersam)
    Anonym (ledesn) skrev 2021-12-17 19:39:17 följande:

Vi var aldrig tillsammans när graviditeten inträffade, eller vi hade inte pratat om vårt "förhållande". Jag vet inte var vi står nu. Vi har såklart pratat om det som inträffade men det går ju inte att backa tillbaka tiden. Förstår ju att man alltid kan försöka igen men man är ju inte där nu. Sen är vi ju båda i åldern då man borde skaffat barn för länge sen:/. Hade bara önskat att jag hade pratat med honom tidigare innan beslutet och att vi skulle ha väntat (tänkt över det) eller att han skulle ha bett mig att vänta. Men jag var så inställd på en sak så jag kunde inte se någon annan utväg just där och då. :/

TS, hur mår du och hur har det gått för dig?

Hej!

Jo men jag känner att det känns rätt bra nu! Klart jag tänker på det varje dag och känner ånger, men jag och sambon pratar om det väldigt ofta och vi är överens om att vi aldrig vill vara med om det igen (han tyckte det var skitjobbigt att se mig må så dåligt och gå igenom det). Vi pratar mycket om barn och som det ser ut nu lär vi köra metoden "händer det så händer det" från och med sommaren som kommer. Vi känner att vi inte vill planera ett barn, utan att vi har sex som vanligt (alltså när vi har lust, inte gå runt och tänka på ägglossning osv) och leva på som vanligt tills det händer typ :)

Förstår verkligen dig, det var jättejobbigt där ett tag... men klyschigt nog så kommer det kännas bättre med tiden. Det gör ju det för mig fast jag trodde att jag aldrig skulle må bra igen! Hoppas att du pratar med någon professionell, jag gjorde inte det och jag inser nu i efterhand att det hade nog varit bra. Önskar att du får må bra och känna dig okej med beslutet <3
Svar på tråden Ångrar min abort