Inlägg från: Anonym (Svaret givet) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svaret givet)

Hade du berättat?

Självklart skulle jag inte berätta.

Om man tänker efter bara lite så inser man att det finns stor chans att det kan vara med partnern som med mig;
    jag skulle absolut inte vilja veta! Det skulle göra mig mycket ont om min goda vän lade sig i vårt förhållande och berättade något för mig som jag absolut inte vill veta något om.

För alla andra som absolut skulle vilja veta så förstår jag att man väljer att ta den enkla ställningen att det är rätt att berätta. Men man måste välja att vara både blind och döv för andra människors känslor om man påstår sig och inbillar sig att jag alltid vet vad som är bäst för alla andra.

• Anonym (Svaret givet)

Av 53 som röstat i tråden är det endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta.

Jag är övertygad att de flesta människor är reflekterande, tänker efter lite innan de agerar, är empatiska och tänker på andra, och förstår att allt inte alltid är svart eller vitt och att man inte har rätt att döma andra människor bara för att man kanske inte alltid delar deras uppfattning om allt.

Men en viss person i tråden vet med säkerhet att 91% har fel och att alla är idioter förutom han själv som alltid har rätt och som lyckas inbilla sig själv att han är klokare än alla andra.
    Och det är samma visa jämt och ständigt i tråd efter tråd. "-Ni vet inte ert eget bästa. Jag vet allt och bättre än ni själva vad som är bäst för er och för alla. Alla är idioter förutom jag!"

• Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-11 18:26:05 följande:
    Nja, jag tror att de flesta i slutändan går efter vad som är bekvämast för dem själva trotts att man ur ett moraliskt eller rent principuellt perspektiv tycker man borde berätta eller hade velat att någon berättade om man själv hade varit den som blev blåst.
    "en viss person i tråden vet med säkerhet att 91% har fel"
    medan han själv alltid anser sig ha rätt...

Eller inbillar sig att han har rent "principuellt" rätt, vilket är en typ av rätt som ingen annan än han själv klarar att förstå (?).

Menar du på fullt allvar att du vet att 91% svarar fel, därför att de vet inte själva vad de egentligen tycker, tror och menar medan du däremot vet exakt vad alla egentligen menar?
    Du upphör aldrig att förvåna med hur otroligt väl du lyckas att lura dig själv (men ingen annan).
  • Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-12 14:38:44 följande:
    Nja, de här frågan har ju bollats ganska många ggr på FL och i stort sett varje gång har en ganska stor majoritet röstat för att man vill veta. Det bildas oftast en ganska tydlig gruppering, de som själva blivit bedragna röstar oftast för att man vill veta, de som själva varit otrogna rösta såklart för att ingen ska få veta....

I trådar som handlar om man ska berätta för någon annan eller inte så brukar det oftast sluta med att man till slut bestämmer sig för att inte berätta för att själv slippa problem. Folk väljer helt enkelt oftast det som är enklast för dem själva.

Jag menar inte att 91% svarat fel, jag säger att av dessa 91% så hade nog en stor majoritet av dem förmodligen velat veta om det varit dem själva.  Jag vänder på frågan, menar du på fullt allvar att 91% gillar att leva i en lögn och bli bedragna år efter år?
    Du får försöka slingra dig och försöka flytta fokus till mig hur mycket du vill, men det är ju bara pinsamt...

Det skulle aldrig falla mig in att inbilla mig själv, eller försöka inbilla någon annan, att 91% av människorna i en tråd inte vet vad de själva tycker medan jag däremot skulle veta vad de tycker...
    Att du väljer att agera tvärtemot får stå för dig.
  • Anonym (Svaret givet)

Det är samma visa jämt och ständigt i tråd efter tråd.
    "-Ni vet inte ert eget bästa. Jag vet allt och bättre än ni själva vad som är bäst för er och för alla. Alla är idioter förutom jag!"

Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta.

Jag är övertygad att de flesta människor är reflekterande, tänker efter lite innan de agerar, är empatiska och tänker på andra och klarar förstå att allt inte alltid är svart eller vitt.
    Jag är dessutom övertygad att de flesta anser att man inte har rätt att döma andra människor bara för att man kanske inte alltid delar deras uppfattning om allt.

• Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-12 15:33:02 följande:
    Klart att det är samma visa när du tolkar lite som det passar dig och påstår sen att andra har skrivit det du påstår.

Om jag skriver äpple i 15 olika trådar och du får för dig att göra om det till citron, vattenmelon, päron eller aprikos så är det snarare ditt problem. Sluta gör om vad folk skriver till vad du tror och utgår ifrån vad folk faktiskt skriver så ska du se att det löser sig för dig Tomte

Jag är övertygad om att de allra flesta människor inte gillar att leva i en lögn och bli ljuga för år efter år utan att ha någon möjlighet att göra något åt det. Om du vill tro något annat så är det upp till dig.
    Återigen, det handlar inte om vad du tror. Inte heller om vad jag tror.

Det du inte verkar klara av att ta in är att av alla 55 personer som svarat i omröstningen är det endast fem som svarar ja.

Jag förstår att du inte gillar det.
    Men för den sakens skull kan du ju inte säga att alla dessa människor har fel.
    .

Sedan att du känner dig tvingad att flytta fokus från ditt eget misstag till att i stället börja blanda in andra helt andra och ovidkommande saker, som frukter eller lögner, är bara så talande.Foten i munnen
  • Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-12 16:24:26 följande:
    Dessutom sitter du och ljuger när du påstår att 91% röstat för att man INTE ska berätta

51% har röstat för att man INTE ska berätta

9% har röstat för att man SKA berätta

14% har röstat för att ge personen en chans att berätta själv annars berättar man (hur fan du lyckas få det till att INTE berätta är ju väldigt intressant, men du har väl som vanligt tolkat lite som det passar dig)

21% Vet inte, dvs de kan absolut inte räknas till att INTE berätta som du gjort.

Kort sagt, du ljuger tolkar lite som det passar dig. Kom tillbaka när du lärt dig debattera sakligt och framför allt ärligt.
    Tack för att du bekräftar att jag har rätt och det som alla kan förstå, ja utom du då.
    Precis så som du själv skriver så har jag bara sagt att:
    "Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta."

Jag har förtroende för människor i allmänhet och jag tror att de 55 som svarat vet mera om vad de själva tycker än vad du vet när du försöker påstå att de har svarat fel för att de inte förstår.

För oss som har sett många av dina inlägg är det mycket uppenbart att du i allmänhet inte har förtroende för människor och du försöker inbilla dig själv och andra att du vet mera om vad människor i allmänhet tycker än vad de själva vet.

Det spelar ingen roll vilka slingrande försök du gör. Fortfarande gäller, som du själv också har bekräftat, att:
    Av 55 som röstat i tråden är det fortfarande endast fem personer (9%) som säger ja jag skulle berätta.
    Visa gärna sakligt att jag ljuger om detta.

Jag vågar påstå att jag är långt mycket sakligare i debatten än vad du är och till skillnad från dig respekterar jag trådämnet.

Lägg av nu och återgå till trådämnet.
  • Anonym (Svaret givet)

Just nu är det 61 personer som har röstat i tråden.
    Endast 6 säger ja.

Det är fakta.

Oavsett om någon inte gillar det,
    oavsett om någon försöker inbilla sig annat,
    oavsett om något försöker påstå att det är lögn så är det:
    Fakta och sakligt.

• Anonym (Svaret givet)
    Anonym (jaha) skrev 2021-10-13 12:26:14 följande:
    Ja men men det är väl inte samma sak som att 91% röstat NEJ?
    Hur lyckades tex du få alla de som röstat för "vet inte" till att vara NEJ?

Sluta slingra dig, dina 91% var ren förfalskning och inte det minsta "sakligt" som du påstår.
    Jag förstår inte vad du pratar om och förstår inte vad det har med mitt inlägg att göra.
    Om du ska citera och kommentera mitt inlägg så gör gärna det.
    Men kom inte dragande med en massa ovidkommande, påstå inte saker, som jag inte har skrivit något om.

Det jag faktiskt har skrivit står jag för. Det är fakta och sakligt.

Du är bara pinsam.
    Lägg av nu och återgår till trådämnet!
Svar på tråden Hade du berättat?