• Citronsorbet87

Kub imorgon

Ska bli så roligt imorgon får vi se bebisen!!! :D jag har gått upp 3 kg så det känns så spännande se vad som är där inne ???? sån lycka!

• Svar på tråden Kub imorgon
  • Piff

Jag var också på Kub idag, fick bra siffror, 1 på 20 000 av trisomi 13/18, och 1 på 8750 på trisomi 21, sån lättnad, jag har oroat mig mer än jag insett tror jag.

Och så kul att få se lilla pyret, lillalillahjärtat! Kan glädjas igen när allt ser bra ut.. Senaste veckorna har mest varit fyllda av oro.

Hur gick det för dig? Blir det första bebisen? När har du BF? :)

• Citronsorbet87

Det gick jättebra vi har två sen innan men det var 6 år sen så vi var så nervösa och sken upp så mycket när vi såg den spralliga bebisen! Det är en fantastisk känsla! Vi har 16 april när har ni? Har ni barn sen innan?

• Piff

Det blir en trea här med, vi har barn på 8 och 10 år :)

Häftigt att få göra denhär resan igen, och tillsammans med dem. De är så förväntansfulla!

Fick planerat BF datum 13/4, men tar det med en nypa salt.. Båda de stora har varit tidiga, 16 och 8 dagar innan. Kanske denna skrutt är 14 dagar sen, som någonsprts kompensation, eller så glider den ut i mars, håller bara tummarna för att allt går bra så får den komma när den är mogen.

Har ni berättat för omgivningen än? :)

• Citronsorbet87

Vad roligt! Vi känner också att det är roligt att få göra den här resan tillsammans! Våra är 8 och 6 år. Vi har inte berättat än vi tänkte skicka ultraljudsbilden till föräldrarna först och skriva på baksidan ?Ses i April? har ni berättat? Hur gammal är du? Bor ni i Stockholm? Jag är 32 och vi bor i Stockholm. Roligt att det är tredje för båda :D !

• Melii

Här är en till som har bf den 16 april. Väntar andra barnet och är 31 år. Har precis gjort nipt och väntar på svar. Varit många oroliga veckor för min del med komplikationer men vi såg bebisen och hjärtat slog fint. Kul att följas åt :)

• Piff
    Citronsorbet87 skrev 2021-10-03 11:42:58 följande:

Vad roligt! Vi känner också att det är roligt att få göra den här resan tillsammans! Våra är 8 och 6 år. Vi har inte berättat än vi tänkte skicka ultraljudsbilden till föräldrarna först och skriva på baksidan ?Ses i April? har ni berättat? Hur gammal är du? Bor ni i Stockholm? Jag är 32 och vi bor i Stockholm. Roligt att det är tredje för båda :D !

Jag är 33 år, bor i Örebro :)

Ja, kul med någon i liknande livsskede/situation!

Åh, kul m bild! Vi har berättat för de närmaste, och jag har berättat på jobbet, övriga får nog märka det när vi ses och det syns såattaäga.. :) jag tycker det är så svårt att säga rätt ut "jag är gravid", och vill nog inte outa via sociala medier denna gång, även om jag blir mer o mer svag inför tanken nu när Kub gått bra och det känns OK att gå ut med på bredare front, men det får nog vänta isf :)
  • Citronsorbet87

Ja verkligen!! Vi har inte berättat än på jobbet och så , det får vänta lite till, jag började nytt i januari så arbetat på distans så känner inte mina kollegor så mycket än nog därför :P och inte lagt ut det än heller.

Vi sände bara kort till föräldrarna först! Vi tar det lite lungt i början här med :P

• Piff

Åh jag började också nytt jobb i januari, men har arbetat på plats hela pandemin.

Har ni fått någon respons på korten? :) spännande att sitta och vänta in det!

Hur mår du? Jag har varit hemma hela v pga lågt blodtryck och yrselattacker/matt o orkeslös i kroppen. Hoppas det släpper snart, så urtråkigt att sitta i soffan hela dagarna.. Annars har jag haft väldigt milda symtom hela vägen, inga kräkningar eller så.

Svar på tråden Kub imorgon