Inlägg från: Jag är bara jag |Visa alla inlägg
  • Jag är bara jag

Dag 7 - Symptom?

Vilken sort- 2,3 eller 5-dagars? Hcg börjar bildas efter embryot fäst. Det sker som tidigast 3 dagar efter insättning med 2-dagars eller samma dag med 5-dagars. Så 2 dagar + 7 motsvarar 9 dagar efter äl. Då har man inte symptom. 5 dagar +7, ja,då är det annorlunda. Det motsvarar 12 dagar efter äl och alltså  möjligt med symptom. Tyvärr kan Lutinus ge biverkningar. Rosa flytningar är mer regel än undantag med den sortens progesteron. Jag avskydde dom pga pinnen sm skavde hela vägen in. Även annat kan bero på dom. Men som sagt- beror lite på vad du satte in. Vänta med test till vad som motsvarar 14 dagar efter ÄL/ÄP.

• Jag är bara jag
    Luckyluckyme skrev 2021-09-29 21:33:19 följande:
    Jag satte in en 5-dagars.
    Jo det vet jag ju att det kan, men eftersom symptomen började så långt efter jag började med lutinusen så blev jag fundersam. De rosa flytningarna höll bara i sig ett par timmar på dag 3, därför blev jag fundersam om det var nidis. 
    Jag har 3 barn sen innan så jag vet ju vad man kan ha för symptom, men med tanke på att det var så längesen så kommer jag inte ihåg helt. Dom var naturliga graviditeter. 
    Jag hatar den pinnen också, har börjat svida för mig också.
    Jamen då låter det lite lovande tycker jag. GladJag hade annat progesteron när jag blev gravid med barnen. Hade inte så mycket symptom alls utan det blev mest en chock när jag fick reda på i v.6 att jag var gravid. Skrattande  Men lite hade jag ju känt. Molvärk, trött, kissnödig, hungrig. Hade nidblödning 3 ggr- samma dag eller dagen efter insättning med blastisar.
Svar på tråden Dag 7 - Symptom?