Inlägg från: anonym2005 |Visa alla inlägg
  • anonym2005

Blev jag lurad?

Gör en skadeanmälan till försäkringsbolaget så allt går rätt till och du får den ersättning du ska ha för skadorna.

Bara för att du gjort upp en deal eller "avtal" med personen har du inga skyldigheter att fullfölja den.

Säg som det är, du har kollat upp vad reparationerna skulle kosta och de motsvarar inte hans prisuppskattning, därför får nu försäkringsbolagen ta itu med detta så det blir rätt för alla parter.

Jag höll på att flytta en gång och råkade också backa in i en annan bil på en parkering. Jag hade så mycket grejer i bakluckan att jag inte såg ordentligt och var lite okoncentrerad.

Även här bytte jag och personen nummer och hon skulle kolla upp vad det skulle kosta att laga hennes bil.

Tyvärr övergick situationen till ett utpressningsförsök där hon hotade med att polisanmäla mig om hon inte fick en viss summa pengar - detta, när jag började prata om att blanda in försäkringsbolagen.

Så jag ringde själv till polisen och de upprättade en anmälan utan misstanke om brott, en kopia skickades hem till den andra personen och därefter hörde jag inte ett ljud från henne igen om ersättning eller pengar.

Hon tyckte nog inte det var roligt längre, när det kom papper från polisen hem i brevlådan.

Men gör nu en skadeanmälan för din egen skull!

Det kommer bara att bli skit för dig själv annars.

Svar på tråden Blev jag lurad?