Inlägg från: Anonym (Bnm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bnm)

Blev jag lurad?

Ja du blev lurad!

Det är inte försent att göra en skadeanmälan så gör en sådan.

• Anonym (Bnm)
    Jagtrorjagblevlurad skrev 2021-09-29 19:49:03 följande:

Nu är det så att vi avtalade om att jag inte ska skadeanmäla detta hos försäkringsbolaget och samma sak för de, även ifall de va dem som hade fel, inser ni hur dumt valt jag gjorde:)

Skrev ni ett kontrakt? Annars är det bara att göra en skadeanmälan och strunta i vad ni kom överens om, och om han ifrågasätter så säger du att du tog ett felaktigt beslut i chock men att du nu med lite eftertanke vill gå den rätta vägen.

Om du inte skadeanmäler kommer du själv få stå för självrisken och den kan vara på många tusen kr beroende på vad som behöver åtgärdas.

Han gjorde en fuling och lurade dig så du ska inte känna någon skyldighet jättemotiverad honom att fullfölja er överenskommelse. Snarare borde han få en rejäl avhyvling
  • Anonym (Bnm)
    Jagtrorjagblevlurad skrev 2021-09-29 20:40:14 följande:

När man ingår ett avtal är de lite svårt, kanske finns något som jag kan göra för att komma runt avtalet men de har jag inte kommit på än:) vill inte begå avtalsbrott

Känns som om mannen visste hur dum jag va och behövde bevis på de, som är riktigt smart av han.

Han kan inte styrka att ni ingått ett avtal såvida det inte är skriftligt.

Skärp dig och skaffa dig lite skinn på näsan. Låt honom inte lura dig.
Svar på tråden Blev jag lurad?