Inlägg från: BeautifulLiz |Visa alla inlägg
  • BeautifulLiz

Bonde söker fru 2021

Jag börjar hos Peja.
    Heidi beter sig väldigt märkligt, säger att hon gillar fyrbenta kossor bättre än tvåbenta. Menar hon att de andra tjejerna är kossor eller? Svartsjuk är hon, pratar om att fälla ut klorna.

Sen visade de lite från nästa avsnitt då är Heidi sotis för att hon hört någon av tjejerna uppe mitt i natten och Peja "erkänner" inte? Men hallå?

Nej Peja, skit i henne. Satsa på Benita tycker jag.

Backis är söt men lite tafatt. Vet inte vad jag mer ska skriva.

Filip tror jag kommer bli förälskad i Lovis, även om det kanske inte är hon som blir valt till sist.

Daniel, han har bättrat sig. Inte lika fnissig längre.

Ja, vi får se!

• BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-10-28 18:34:40 följande:
    Jag gillar Heidi, hon är den som sticker ut och märks. De andra är slätstrukna och väldigt angelägna att vara till lags. Gäller samtliga, inte bara Pejas kvinnor. Heidi har integritet, vågar erkänna att hon behöver egen tid och trivs bättre med män än med kvinnor. Men tyvärr verkar Peja mesig, är konflikträdd och kommer antagligen att välja bort Heidi. Hon i sin tur verkar aldrig haft en lång relation och passar kanske bättre som singel.
    Och det är klart att hon menade at andra kvinnor är kossor, men kanske inte just de som är på gården.
    För att sammanfatta det, Peja väljer bort Heidi som ändå är bäst som singel. 
    När hon sa det där om kossor då sjönk hon som en sten för mig, innan vippade hon och vägde. Nu blev det plums.
  • BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-11-03 22:04:36 följande:
    Du har rätt, hon känns inte ärlig med det där "älskandet", tydligen är hon den typen som vill vinna till varje pris och då tar hon till de knep som behövs. Såna har vi sett förut i BSF, vem minns inte hon som fick bonden men sen inte kom till flygplatsen då de skulle resa.
    Så det blir nog inget med Peja, men jag står fast vid att hon är en profil och den  man kommer att minnas när programmet är slut
    Du tänker på Simon som fick åka till Rhodos (tror jag) själv, han ringde och ringde men hon hade stängt av mobilen. Också ett jäkla sätt.

Jo, jag kommer minnas Heidi som den där svartsjuka smått obehagliga kvinnan som kallar andra kvinnor för kossor och slänger sig med "jag älskar dig" fast de inte ens känner varandra.

Undrar hur hon känner nu efter inspelningarna är över.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-11-04 00:16:41 följande:

Alltså denna Heidi...Jag skulle tycka hon var skrämmande med sitt sätt. Hon kan inte umgås med det andra tjejerna. Hon har redan skällt ut Peja med att han varit otrogen. Hållit på att messa honom på natten (sjuk svartsjuka). Men däremot tyckte jag att det var fel av Peja att säga att hon är en av hans favoriter (inte ge förhoppningar) för nu kommer hon att göra ännu mer hemska saker......Och som sagt verkar det bli drama i nästa program. 

Filip tror jag redan har bestämt vem han vill ha i slutet. 

Backis gillar ju alla tjejerna och vågar inte ta för sig ordentligt.

Daniel blir jobbig med sitt blyga sätt. Man kan bara inte sitta tyst och skratta

Skulle helst vilja se nästa avsnitt nu!

Tror inte att Heidi får lämna först men hoppas verkligen inte att han väljer henne till sist. Då lär han få det jobbigt.

Filip har jag dålig koll på, Backis verkar vilja ha allihop!

Daniel tycker jag ska välja Mikaela. De är fina ihop.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-09 21:56:44 följande:
    Bra att man kan titta när man kan och vill

Aha, dramatik, anar vem det handlar om
    Jag tittar också på Play, det blir för sent för mig som går upp så tidigt på morgonen.
    Fördelen med TV4 är att man kan se det i förväg under dagen, så jag ser det nog efter jobbet och motionsrundan.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-10 17:41:04 följande:
    Okej
    Nu har jag sett både huvudprogrammet och "Kärlek åt alla".
    Ska bli kul att se vad ni tyckte när jag läser här tidigt i morgon.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-15 22:27:26 följande:
    Det är nog bara tablån som vill skapa intresse 
    Det tror jag också, vi såg ju hur det var förra veckan.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-16 21:15:20 följande:
    Verkligen
    Igår var det kvartsfinal i Kockarnas kamp, snart är det nöjet slut. 
    Tur att BSF ännu håller på ett tag till.

Snart smäller det! 
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-17 18:48:51 följande:
    Ja, snart är det dags
    Och jag har redan sett, som vanligt. 
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-11-22 20:48:04 följande:

Tycker att Heidi är obehaglig

Det bästa vore om Heidi fick säga adjöss i morgon.
  • BeautifulLiz

Jag har ju tittat i förväg som vanligt och ska spoila lika lite som vanligt också.
    Det enda jag säger nu är att detta avsnitt inte är en ljummen filmjölk som förra veckans var.

Glad

• BeautifulLiz
    nomina skrev 2021-12-01 17:17:34 följande:
    Oh finns det redan ute nytt avsnitt?! Trodde det gick på torsdagar :))
    Går på onsdagar och finns på TV4Play innan det sänds!
  • BeautifulLiz

Undrar hur många avsnitt det är kvar.

Jag tyckte det var jättetrist att Backis valde bort Cathrine, jag hade hoppats att hon skulle bli vald till slut. Nu hoppas jag på Evelina istället. Erika känns bara... fel. Kan inte sätta fingret på vad som skaver men något är det.

Filip, nu när Mathilda fick lämna så känner jag att det är skit samma vilken han väljer.

Daniel, solklart Klara!

Peja? Det viktigaste är ändå att Heidi åkt hem. Tycker att han passar bäst med Benita. Inget fel på den andra kvinnan men jag har inte fått något alls grepp om henne.

• BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-12-04 11:01:11 följande:
    Backis får svårt vem han än väljer.

Filip valde bort den bästa.

Vi tittare ser det självKlara!. Hoppas Daniel också ser det...

Peja väljer nog Benita men jag tror inte att det håller.
    Jag tycker ärligt talat lite synd om Backis.
    Han är så snäll och go, känslig och fin. Han skulle kunna ge sin kvinna ett underbart liv ihop. 
    Nåja, när han insett sitt misstag så kan han ju alltid ringa till Cathrine. Hjärta

Exakt, Filip  hade en kvinna som han inte "såg" pga de andra. Han behöll två accessoarer känner jag. 
    Fast vad vet vi hur han känner långt där inne i hjärteroten?

SjälvKlara Klara! {#emotions_dlg.flower}

Peja ja... visst är det så att den andra kvinnan liksom inte lyfts fram alls? Jag känner liksom att jag inte fått något som helst grepp om henne.
  • BeautifulLiz
    Johannus skrev 2021-12-08 23:07:09 följande:
    Nog inte många som fått klarhet om Camilla.....Det är som att Tv4 inte filmar henne heller som dem andra.
    Exakt så känner jag också. Camilla har ju knappt fått någon TV-tid alls!

Jag hoppas och tror att Daniel väljer Klara, Filip väljer Lina, Backis väljer Evelina och Peja väljer Benita.
    Men det blir säkerligen inte fyra rätt! 

Den jag är mest osäker på är Filip.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-12-15 18:24:03 följande:

I kväll är det slut val

Och det går inte att se i förväg som annars.
    Ävla skit, jag får se det i morgon helt enkelt.
  • BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-12-24 10:56:45 följande:

Det var starkt av Ellinor att svälja stoltheten och ge Filip en ny chans.. Och starkt av honom att erkänna sitt felval och våga ta ny kontakt. Lina försökte skylla på honom men erkände till slut att hon var "kär i kärleken" och att hon ville vinna mer än vara med Filip. Något vi ofta sett i programserien.

Tydligen gjorde Lisa likadant i fjol vilket jag glömt. Alltså gav bonden en ny chans fast hon blivit bortvald och nu var de fortfarande ett par. Vad säger ni tjejer, skulle ni kunna ge honom en ny chans även om ni blivit bortvalda och hemskickade?

Jag skulle nog ha svårt att våga tro på honom efter att ha blivit bortvald. Iallafall om det berodde på att den andra kvinnan lämnat, då blir man liksom reserven som får duga. Det skulle jag inte utsätta mig för.

Om han själv insett sitt misstag, som Pontus gjorde, så vore möjligheten ändå större. Det beror lite på hur lång tid det tagit för honom att inse sitt misstag.
  • BeautifulLiz
    Tecum skrev 2021-12-24 12:02:15 följande:
    Men det är ju så i verkligheten också. man blir ihop med någon som man tror är rätt men det blir fel. Då lär man sig och försöker med någon annan. Visserligen var det dejting och pussar här men i en så speciell situation med TV-folk hela tiden är det inte lätt att tänka och känna klart.
    Det är sant, men då har inte hela Sverige bevittnat att man valts bort.

Jag skulle aldrig ens komma på tanken att medverka oavsett. Ska jag träffa någon så får det ske utan TV-kameror. Solig Fast det känns inte aktuellt, jag trivs för bra som singel numera.
  • BeautifulLiz
    Nandez skrev 2021-12-24 13:38:08 följande:
    Aldrig att jag skulle ställa upp i tv
    Nej, inte bara pinsamt för en själv utan även för mina vuxna barn. Min sons fru följer också BSF!

Sen söker jag ingen heller. Glad
Svar på tråden Bonde söker fru 2021