Inlägg från: Tecum |Visa alla inlägg
  • Tecum

Bonde söker fru 2021

Johannus skrev 2021-10-28 22:04:07 följande:
    Jag tycker att Heidi är för dominant och det kommer inte Peja att klara av eftersom han är konflikt rädd.
    Han kanske vill ha, eller behöver, någon som styr och ställer... Men jag tror att Heidi vill ha ett särboförhållande och det är inte vad Peja siktar på. Hon är van att leva och sköta sig själv. Så det blir nog inget.
  • Tecum
    Nandez skrev 2021-11-03 21:03:59 följande:
    Jaha, drama hos Peja nästa gång men inte så oväntat
    Han har själv bäddat för det med sin mesighet. Heidi äger programmet, hon är en verklig profil och dessutom snygg. Skulle inte förvåna mig om hon dyker upp i andra TV-sammanhang så småningom. Men lat, väldigt dåligt att bara gå och sätta sig när de andra målade. Det duger inte på en gård.
    Sen vet jag inte hur de målar, brukar inte ni också börja längst upp så färgen inte droppar på det redan målade? Eller har han så dåliga stegar att ingen vågar stå på dem?
  • Tecum
    Nandez skrev 2021-11-03 21:26:37 följande:
    Jag tycker att hon är obehaglig, att älska någon så fort är inte normalt vilket inte Peja inte heller tycker. För mig så där mycket svartsjuka oattraktivt och osunt. Hon har svårt att fungera i grupp vilket inte heller är någon fördel.
    Du har rätt, hon känns inte ärlig med det där "älskandet", tydligen är hon den typen som vill vinna till varje pris och då tar hon till de knep som behövs. Såna har vi sett förut i BSF, vem minns inte hon som fick bonden men sen inte kom till flygplatsen då de skulle resa.
    Så det blir nog inget med Peja, men jag står fast vid att hon är en profil och den  man kommer att minnas när programmet är slut
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-11-04 16:23:09 följande:
    Du tänker på Simon som fick åka till Rhodos (tror jag) själv, han ringde och ringde men hon hade stängt av mobilen. Också ett jäkla sätt.

Jo, jag kommer minnas Heidi som den där svartsjuka smått obehagliga kvinnan som kallar andra kvinnor för kossor och slänger sig med "jag älskar dig" fast de inte ens känner varandra.

Undrar hur hon känner nu efter inspelningarna är över.
    Kvinnor säger ofta att de vill ha en man som "tar dem med storm", en man som är charmig, driven, självsäker och framåt, som SER sin kvinna, kommer med komplimanger och gör allt för henne. Nackdelen med dessa drömprinsar är att de ofta är svartsjuka och kontrollerande, ibland till överdrift. Heidi är den kvinnliga motsvarigheten till en sådan man, hon är skitsnygg, driven och framåt, SER mannen, tar för sig och säger de rätta sakerna. Mannen känner sig utvald och blir förälskad. Men svartsjukan, som bara är lite kul i början, eskalerar och övergår i kontrollbehov och relationen bli bara jobbig om inte han låter henne styra - precis som med den "charmiga" mannen som tog kvinnan med storm.

Jag ser Heidi som älskarinnetypen, hon har lätt att fånga män och tar gärna honom från en annan kvinna bara för att jävlas. Men har svårare att leva i en relation och klarar sig egentligen bra ensam. De kvinnor som har en Heidi i vänkretsen får hålla i sina män...

Det ser inte så bra ut för Daniel och  Filip, en av tjejerna sa ju att "vi är som ett kompisgäng". Ungefär det sämsta sätt som finns att få till något med bonden. Visserligen kan kompisar få ihop det, med det tar tid och tid finns inte här. Det var så illa att till och med Linda sa till tjejerna att "ni måste ta för er lite mer". Lite Heidistil behövs...
  • Tecum
    Nandez skrev 2021-11-10 20:59:58 följande:
    Så mycket dramatik var det ju inte hos Peja
    Inte särskilt men Peja är visst väldigt känslig.
    Heidi försöker manövrera ut de andra och få dem att åka frivilligt. Peja är rädd för just det och blir väldigt på och fysisk för att hålla dem kvar. Risken är att de övertolkar, känner sig utvalda och blir ledsna när han väljer. Två måste ju bort...
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-11-17 23:29:36 följande:
    Jag hoppas verkligen att Peja tar sig en funderare på att Heidi är för mycket. 

Benita är en lugn och fin person som gillar att vara bland korna och allt som måste göras på en gård. 

Camilla får jag fortfarande inget grepp om. Det verkar som om Tv teamet håller henne på avstånd

Man nästan känner att Peja är rädd för Heidi för varför skulle annars Linda komma och prata med han innan det är dags att rösta ut någon? Han är nog rädd för att rösta ut henne även om han skulle vela.

Backis har nog svårt att våga visa sina känslor för någon av tjejerna. Hoppas att han i slutändan får en rar och go tjej.

Filip har 3 fina tjejer, men hoppas att han väljer Lina.

Daniel nu när han valde ut Mikaela så hoppas jag att han tjejen som satt i mitten när han valde in.
    Det jag reagerade mest på är att Linda kom till Peja trots att det inte var val. Vad var syftet, antingen är det som du säger att han är rädd för vad som händer när han röstar ut henne? Eller att Linda försökte påverka honom till att INTE rösta ut eller stöta bort Heidi förrän vid slutvalet då Heidi är den profil det i år väldigt slätstrukna programmet behöver? Väldigt fult i så fall men jag har inga illusioner för vad TV 4 kan ta sig till. Har hört andra medverkande bönder berätta hur teamet försöker påverka valen.

Håller med om att Benita är bäst för Peja. Heidi är värdelös på en djurgård, fattar inte varför hon öht sökte till programmet?

Backis verkar inte känna något riktigt hett för någon av tjejerna. Men det kan vara TV som luras.
  • Tecum
    Mimosa86 skrev 2021-11-18 20:24:41 följande:
    Precis, Heidi är guld värd i produktionsammamhang.
    TV4 kommer försöka hålla henne kvar.

Det normala hade ju varit att skicka hem Heidi. Varningsklockor delux
    Absolut! Även om hon är snygg och attraktiv är hon big no-no som relationspartner. Kontrollbehov är bara förnamnet...
  • Tecum
    Mimosa86 skrev 2021-11-22 09:16:50 följande:
    Samtidigt kan man förstå att han tilltalas av hennes passion och förälskelse. Men han behöver hitta en kvinna som både är passionerad men trygg i sig själv.

Tyvärr kanske den kvinnan inte finns bland dem han valt ut.
    Ja den bekräftelse som hennes passion innebär gör ingen man oberörd. Men det verkar nästan finnas ett drag av desperation i hur hon lägger an på honom. tryggheten finns hos de andra men finns passionen där...?
  • Tecum
    BeautifulLiz skrev 2021-11-25 12:14:57 följande:
    Denna veckas avsnitt var nog det tråkigast och mest intetsägande i BFS´s historia.
    Håller med, man drar ut på det och inget händer, inte ens en röstning.
  • Tecum
    Johannus skrev 2021-11-24 23:05:55 följande:
    Jag skulle inte passa in i Filips familj. Filips yngsta syster hade jag svårt för, dom två andra syskonen vara tysta.
    Verkar vara "fint" folk.
    Ja, lillasyster verkar vara en jobbig och bossig brud, fick inget gott intryck av henne. Filip är lite av godsägare och det stämmer att nog att familjen är lite finare än vanliga bönder.
    Tycker också att det är konstigt att det tagit stopp i röstningen? Bara Daniel som röstat ut två och det redan förra veckan.
Svar på tråden Bonde söker fru 2021