BeautifulLiz skrev 2021-11-04 16:23:09 följande:
Du tänker på Simon som fick åka till Rhodos (tror jag) själv, han ringde och ringde men hon hade stängt av mobilen. Också ett jäkla sätt.
Jo, jag kommer minnas Heidi som den där svartsjuka smått obehagliga kvinnan som kallar andra kvinnor för kossor och slänger sig med "jag älskar dig" fast de inte ens känner varandra.
Undrar hur hon känner nu efter inspelningarna är över.
Kvinnor säger ofta att de vill ha en man som "tar dem med storm", en man som är charmig, driven, självsäker och framåt, som SER sin kvinna, kommer med komplimanger och gör allt för henne. Nackdelen med dessa drömprinsar är att de ofta är svartsjuka och kontrollerande, ibland till överdrift. Heidi är den kvinnliga motsvarigheten till en sådan man, hon är skitsnygg, driven och framåt, SER mannen, tar för sig och säger de rätta sakerna. Mannen känner sig utvald och blir förälskad. Men svartsjukan, som bara är lite kul i början, eskalerar och övergår i kontrollbehov och relationen bli bara jobbig om inte han låter henne styra - precis som med den "charmiga" mannen som tog kvinnan med storm.
Jag ser Heidi som älskarinnetypen, hon har lätt att fånga män och tar gärna honom från en annan kvinna bara för att jävlas. Men har svårare att leva i en relation och klarar sig egentligen bra ensam. De kvinnor som har en Heidi i vänkretsen får hålla i sina män...
Det ser inte så bra ut för Daniel och Filip, en av tjejerna sa ju att "vi är som ett kompisgäng". Ungefär det sämsta sätt som finns att få till något med bonden. Visserligen kan kompisar få ihop det, med det tar tid och tid finns inte här. Det var så illa att till och med Linda sa till tjejerna att "ni måste ta för er lite mer". Lite Heidistil behövs...