Inlägg från: Hejhopp92 |Visa alla inlägg
  • Hejhopp92

Bokat abort men känner inte mig säker.

Jag och min sambo bokade precis en abort, den är ca 10 dagar fram i tiden, men jag är så osäker på vad jag vill göra.

Jag känner någonstans att abort inte är rätt, samtidigt känner jag att jag inte vårt förhållande inre helt är redo för ett litet barn, samtidigt som jag känner att det är en gåva.

Hur kan det vara så svårt? Ska inte beslutet vara självklart?

Är rädd att ångra aborten...men ja jag är ju samtidigt rädd att valet att behålla också blir "fel" beslut, även om jag hört att man aldrig ångrar ett barn.

Jag känner att jag hade blivit en fantastisk mamma, jag har två gudbarn sen tidigare.som jag gör allt för, men jag själv har inga barn, inte min sambo heller.

Vi är 29 respektive 36 år gamla.

Hur hade era tankebanor gått?

• Svar på tråden Bokat abort men känner inte mig säker.
  • Hejhopp92

Hej anonym, tack för ditt svar!

Ja det är svårt, problemet med vår relation är att den är väldigt flummig.. vi är sambos men är inte "ett par" än.. vi har träffats i ca 1,5 år men dejtade även en period för 5 år sen i några månader.

Där finns kärlek, men han har mycket bagage och har haft det ganska svårt att uttala att vi är ett par, han vill vara "säker" på att vi är oskiljaktiga innan han går in i en relation. Jag har respekterat att han har svårt för vissa grejer, och har valt att ge honom tid och förståelse, men ja nu hände detta helt oplanerat.

Han är superstöttande, vill följa med på alla undersökningar och säger att han kommer finnas där oavsett vad jag väljer att göra.

Vi har nämligen både bokat en abort och en inskrivningstid hos barnmorskan ..

• Hejhopp92
    Anonym (Ja) skrev 2021-09-28 06:25:47 följande:

Behåll barnet. Du verkar vilja det innerst inne, han är stöttande, ni är i rätt ålder.

Enda frågan blir väl om ekonomi för ett barn finns, men det brukar lösa sig även om det är jobbigare med låg föräldrapenning.

Hej!

Ja vår ekonomi är god, är båda heltidsanatällda och jag har en chefsposition, vi får ut ca 50-55000 ihop varje månad :)
    Anonym (Ja) skrev 2021-09-28 06:25:47 följande:

Behåll barnet. Du verkar vilja det innerst inne, han är stöttande, ni är i rätt ålder.

Enda frågan blir väl om ekonomi för ett barn finns, men det brukar lösa sig även om det är jobbigare med låg föräldrapenning.

Hej!

Ja ekonomin tycker jag ändå är god, han jobbar heltid och jag har en chefsposition på heltid, vi får ut efter skatt ca 50-55000 ihop :)
  • Hejhopp92
    Anonym (Svårt) skrev 2021-09-28 06:29:55 följande:

Skit i definitionen, tyvärr är det många som hakar upp sig på det idag. Finns många trådar om just det tyvärr. Det som spelar roll är om ni trivs tillsammans. Och är ni sambo så är ni ju sambo.

Bråkar ni (om vad?)?

Klarar han av att ta ansvar, har han ok jobb, välskött ekonomi, stabilt humör, tålamod?

Vad är det för bagage han har?

Hej!

Du har rätt, det är ju såklart viktigast att man trivs ihop, och det gör vi, vi hittar på mycket tillsammans, har bra sex, är alltid lyhörda gentemot varandra och ställer upp för varandra, känner mig trygg med honom, och han med mig vet jag.

Vi har faktiskt aldrig bråkat, vi är båda ganska lugna människor i vardagen, men såklart har man kanske någon gång varit lite irriterad av någon liten grej som att den ena inte städat eller så..

Och ja, han är väldigt god ekonomi, är är extremt ekonomisk och sparar undan ca 7000 kr varje månad, och ja jag tycker han är stabil helt över lag.

Bagaget ligger mest från hans egen barndom, inte haft det så lätt och det har satt synliga spår i hans vuxenliv tyvärr, tillexempel att det är lite svårt med relationer
Svar på tråden Bokat abort men känner inte mig säker.