Inlägg från: Anonym (Svårt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Svårt)

Bokat abort men känner inte mig säker.

Svårt det där. Ni är ju i rätt ålder om ni vill ha barn. Hur länge har ni varit tillsammans? Vad är det som inte känns bra i relationen?

• Anonym (Svårt)
    Hejhopp92 skrev 2021-09-28 05:55:01 följande:

Hej anonym, tack för ditt svar!

Ja det är svårt, problemet med vår relation är att den är väldigt flummig.. vi är sambos men är inte "ett par" än.. vi har träffats i ca 1,5 år men dejtade även en period för 5 år sen i några månader.

Där finns kärlek, men han har mycket bagage och har haft det ganska svårt att uttala att vi är ett par, han vill vara "säker" på att vi är oskiljaktiga innan han går in i en relation. Jag har respekterat att han har svårt för vissa grejer, och har valt att ge honom tid och förståelse, men ja nu hände detta helt oplanerat.

Han är superstöttande, vill följa med på alla undersökningar och säger att han kommer finnas där oavsett vad jag väljer att göra.

Vi har nämligen både bokat en abort och en inskrivningstid hos barnmorskan ..

Skit i definitionen, tyvärr är det många som hakar upp sig på det idag. Finns många trådar om just det tyvärr. Det som spelar roll är om ni trivs tillsammans. Och är ni sambo så är ni ju sambo.

Bråkar ni (om vad?)?

Klarar han av att ta ansvar, har han ok jobb, välskött ekonomi, stabilt humör, tålamod?

Vad är det för bagage han har?
Svar på tråden Bokat abort men känner inte mig säker.