Skraj efter botox behandling! HJÄLP!
Så botox?. Funderade länge innan och hittade mig en erfaren legitimerad sjuksköterska som har en egen klinik i staden jag bor. Jag blev injekterad i lördags, det har alltså gått 4 dagar. Jag ville bli av med rynkorna i pannan och har aldrig gjort detta tidigare. När jag bokade tiden önskade jag endast ett område, pannan. Hon rekommenderade mig att även behandla arga rynkan för ett finare resultat/helhet. Tänkte först att hon ville ?sälja? på mig men jag googlade lite och fler rekommenderade detta. Så igår (dag 3) märker jag att mina ögonbryn ändrat form och blivit väldigt mycket rakare i formen, ont bakom ögat och nässelutslag på båda kinderna även samma symptom idag (dag 4). Värken bakom ögat och lite vid ögonbrynet är värre idag och just det ögonbrynet lyfter sig inte alls som mitt andra. Hon som injekterat detta säger att detta är fullt normalt och att vi ska avvakta några dagar för att korrigera lyftet på brynet. Vad säger ni som har erfarenhet av botox behandling? Pannan ser bred ut och är väldigt stel. Kommer detta att släppa lite? Är det liksom lite svullnad som lagt sig över pannan? Jag ber er, skräm inte upp mig i onödan, jag har skitit ner mig redan av alla googlingar jag gjort hittills och haft lite smått dödsångest.