TheSwedishKiwi skrev 2022-04-14 10:08:48 följande:
Spännande! Själv är jag i vecka 30, och har därför något längre tid kvar, men det börjar verkligen kännas att det närmar sig nu! Jag har faktiskt ingen aning om hur hon ligger i magen. Jag kan känna att det är en fot jag känner ibland, men den är alltid på olika ställen, så jag tror hon fortfarande gör kullerbyttor där inne, haha. Var hos barnmorskan häromdagen och de bekräftade i alla fall att alla värden ligger bra och hjärtat slår precis som det ska, så det känns väldigt bra.
Det börjar bli riktigt svårt för mig att sova bekvämt nu. Gör ont lite överallt när jag ska vända på mig, och jag är kanske lite larvig, men det känns som att jag typ krossar henne när jag ligger på sidan. Vet såklart att det egentligen inte är så, men det är så svårt att förstå hur hon får plats där inne! När jag ligger på sidan känner jag så väl hur hon trycker mot sängen med armar eller ben.
Jag har fått ganska stora problem med ryggont också, på just ett ställe i övre delen av ryggen. Måste ligga ner ganska ofta för att slippa smärtan. Är det någon annan som dras med lite krämpor så här när vi närmar oss slutet av graviditeten?
Jag var hos sjukgymnasten i veckan och fick övningar som förhoppningsvis ska hjälpa både mot fogsmärtan och ryggont. Sover m kudde mellan lår/knä, täcket mellan fötterna och under magen som stöd. Men ligger faktiskt halvt om halvt på magen m ibland. Här mosas bebis rejält. ????
Han låg m huvudet neråt sist hos bm, men hade antagligen en hand där m enligt bm, vilket skulle förklara varför jag fortfarande känner så mkt bök så långt ner + starkare uppåt och mot sidorna. ????