nomina skrev 2021-12-13 05:30:45 följande:
Riktigt dåligt av arbetsgivaren. Rekommendationer just nu är ju dessutom att jobba hemifrån om möjligt! Ffa om en medarbetare är gravid tänker jag...!
Jag har själv precis fått en anställning och jobbar då hemifrån, känns så skönt med tanke på covid och graviditeten.
Sen hoppas jag att jag kan kunna få en fast anställning till sommaren. Vet inte om jag ska berätta eller ej, kommer troligen fixa mitt jobb ganska långt fram i graviditeten så skulle kunna undvika att berätta det. (BF i augusti-sorry om jag raidar er tråd) ;)
Men som du säger, som tur är finns a-kassa! Passa på att ta tillvara på tiden att vila och ta hand om dig <3
Ja jag tycker faktiskt det är oansvarigt av dem då 70% av mina arbetsuppgifter kan göras hemifrån, men inte mycket att göra åt saken. Bara att acceptera läget och gå vidare. Jag har inget starkt behov av att jobba då jag har andra saker jag kan sysselsätta mig med, såsom mina hobbys, så för mig gör det inte supermycket om jag inte hittar något innan föräldraledigheten, men man vill ju inte heller utnyttja a-kassan om det inte är ett måste.
Får man fråga vad du jobbar med som kan jobba hemifrån? Jag skulle vilja hitta ett yrke där man inte är så låst till kontoret.