BF juni 2022
Idag var jag äntligen på mitt efterlängtade RUL. Jag bestämde mig till slut för att gå till kliniken där min sambo inte fick följa med, på grund av att jag verkligen inte kunde stå ut att vänta en vecka till på att få reda på hur allt ser ut! Men han fick i alla fall vara med på videosamtal och satt i bilen och väntade ifall vi mot förmodan skulle få dåliga nyheter.
Jag är så lättad över att ha fått reda på att allt ser bra ut! Jag ville bara gråta av lycka när jag fick se bebisen på skärmen och barnmorskan talade om att alla organ ser fina ut. Vi bestämde oss för att ta reda på könet och fick veta att det är en liten tjej som ligger där inne. Vi hade varit glada vilket som eftersom det är första barnet, men det är klart att jag som mamma känner lite extra kärlek när jag vet att jag kommer få en liten mini-me!
Moderkakan sitter i framvägg så det förklarar i alla fall lite varför jag inte varit säker på om det är henne jag känner. Men nu när jag sett henne sprattla runt där inne är jag helt säker på att det är henne jag känt de senaste veckorna!
Nu kan jag känna mig lite lugnare, ett tag i alla fall.