BF juni 2022
//
Inte orolig alls :)
//
Inte orolig alls :)
Idag var jag på tidigt vul då jag ville kolla graviditetalängden eftersom jag blev gravid direkt efter tidigt missfall. Enligt appen är jag i 7+4, vilket stämde men fostrets storlek. Fick även se ett litet fladdrande hjärta. Känns fortfarande surrealistiskt men ändå mer verkligt nu när man sett att det faktiskt finns något där inne :') jag har inte heller haft några superjobbiga graviditetssymtom så det kändes skönt att veta att det inte är något avvikande. Hoppas det går bra hela vägen nu, kub är inte förrän 21 dec.
Mina farhågor besannades idag. Ultraljud i vecka 10+5 och dom hittade inte något levande foster.
Allt känns tomt och hemskt, som en konstig dröm.
Tog ett graviditetstest nu och det visade starkt plus. Har kvar alla symtom och känner mig galet lurad av min kropp. Nytt ultraljud nästa vecka och sen framkalla missfall om det inte sätter igång av sig självt innan dess.
Suck
Så här ser min mage ut när jag vaknar på morgonen. Känner mig rejält svullen!
Det känns jobbigt att använda de byxorna jag har just nu, så när jag är hemma går jag konstant runt i mjukisbyxor eller pyjamas. Magen har varit lite upp och ner för mig, trög ibland, men motsatsen andra dagar!
Det blir ingen bebis för mig i juni. Gjorde kub idag och han som gjorde UL sa att det tyvärr inte såg bra ut. Han behövde inte ens kolla blodproverna för att man såg så tydligt hur illa det var. Mycket vätskeansamling vid huvudet och långt ned på kroppen. Fick tid på karolinska imorgon bitti där dom kanske ska ta fler prover och förklara vad allt innebär. Vi är förkrossade just nu.
Tusen frågor, tankar och känslor, samtidigt som en total tomhet infinner sig.
Hej! En fråga om KUB. Tog blodprovet i måndags och har ultraljudet om två veckor. Får man något typ av svar på blodprovet på 1177 eller får man endast ett "sammanlagt" svar efter ultraljudet?
Går in i v12 imorgon och har de senaste två veckorna varit obeskrivligt trött. Jag har svårt att koncentrera mig på jobbet för att jag är så trött och vill bara sova. Jag blir jätteanfådd och ansträngd av att cykla sträckor som jag inte brukar ha problem med att cykla. Tog blodprov hos bm i veckan och hade ferritinvärde under 30 och blev rekommenderad 100 mg järn per dag. Någon som varit med om liknande och vet hur lång tid det tar för järndepåerna att fyllas på? Jag har så dåligt samvete för att jag inte orkar sköta mitt jobb ordentligt :/
Jag känner exakt som du! Förra fredagen var jag så trött att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Jag var faktiskt tvungen att lämna kontoret och åka hem och sova några timmar. Fick veta i måndags att mitt ferritinvärde ligger på 16, vilket tydligen är väldigt lågt, så jag har också börjat äta järntabletter.
Jag har ätit järntabletter många gånger tidigare och det brukar ta ett par veckor innan jag känner någon skillnad. Vet inte om man känner samma när man är gravid dock!
Hej!
Inatt vaknade jag för att gå på toa och kände som ett konstig tryck i nedre delen av magen på höger sida när jag satte mig upp, typ som att något satt i kläm där. Det kändes bara när jag satt upp men inte när jag låg ner, och höll i sig väldigt länge och känns även lite grann nu. Jättesvårt att förklara hur det kändes, men ungefär som att något satt på tvären och hamnade i kläm när jag satt. Jag har denna vecka haft lite molvärk vilket jag antar beror på att ligamenten töjer sig men vet inte vad detta beror på. Någon som känner igen denna känsla?
Hej! Ni som har haft ert RUL redan, fick eran partner följa med? Vi har RUL inbokat om två veckor och min partner får inte följa med. Jag förstår anledningen såklart men det känns väldigt tråkigt och jobbigt att han inte följa med särskilt då det är vårt första barn :(
Idag var jag äntligen på mitt efterlängtade RUL. Jag bestämde mig till slut för att gå till kliniken där min sambo inte fick följa med, på grund av att jag verkligen inte kunde stå ut att vänta en vecka till på att få reda på hur allt ser ut! Men han fick i alla fall vara med på videosamtal och satt i bilen och väntade ifall vi mot förmodan skulle få dåliga nyheter.
Jag är så lättad över att ha fått reda på att allt ser bra ut! Jag ville bara gråta av lycka när jag fick se bebisen på skärmen och barnmorskan talade om att alla organ ser fina ut. Vi bestämde oss för att ta reda på könet och fick veta att det är en liten tjej som ligger där inne. Vi hade varit glada vilket som eftersom det är första barnet, men det är klart att jag som mamma känner lite extra kärlek när jag vet att jag kommer få en liten mini-me!
Moderkakan sitter i framvägg så det förklarar i alla fall lite varför jag inte varit säker på om det är henne jag känner. Men nu när jag sett henne sprattla runt där inne är jag helt säker på att det är henne jag känt de senaste veckorna!
Nu kan jag känna mig lite lugnare, ett tag i alla fall.
Jag hsr precis varit på RUL idag och allt såg fint ut. Dock sa barnmorskan att lillhjärnan är lite liten, men fortfarande inom intervallet. När jag satt där och då så tänkte jag inte mer på det eftersom att hon sa att det ändå var inom det normala, men nu när jag kom hem så fick jag ångest. Varför nämnde hon det ens om det var normalt? Jag önskar så att min sambo Hade varit med, han hade direkt ställt mer frågor om det. Nu känner jag mig istället orolig och arg på mig själv för att jag inte ställd fler följdfrågor. Är det någon av er hört något sånt om lillhjärnan?
Hej! Det börjar närma sig nu, helt galet!
Hur länge har ni planerat att jobba? :)
Kul att läsa om statusen för alla nu när det närmar sig!
Jag har BF 29 juni och förra veckan (v35) fick jag plötsligt en ganska stor blödning och fick åka in till förlossningen. De misstänkte först att det var moderkakan men allt såg bra ut thank god. De mätte sedan livmodertappen ocu vid en mätning var den förkortad, 15 mm (den är ju normalt 30-40mm). Fick därför stanna över dagen ifall förlossningen skulle dra igång men det gjorde den inte så fick gå hem utan direkt förklaring vad som orsakat blödningen. Pratade med min bm och hon trodde att det var så att förlossningen var på gång att starta med sedan avstannade.
Har en hel del sammandragningar särskilt vid promenader och har också molvärk till och från. Nu känns det väldigt spännande, det verkar ändå liteeee som att det skulle kunna dra igång tidigare, eller så kanske jag går över tiden...