Lolalou skrev 2021-11-08 09:32:03 följande:
Hej allihopa!
Hur gör ni för att inte tänka katastroftankar? Känns som det enda jag tänker på just nu är lilla livet i magen (om det ens är något?) om hjärtat slår? Om jag får missfall? Håller på att bli galen. Totalt.
Blir frustrerad över hur länge det är kvar tills jag ska tid för ultraljud. Ska på frejasamtal den 23/11, är det då vi får veta vilket datum jag ska få göra ultraljud? Tycker det är sjukt att vi ska behöva vänta så länge till att få veta om det är något som lever? Är livrädd för att jag (mår sjukt jävla illa varje dag) mår skit och så kommer det inte komma något ur detta..
Är 7+6 idag. Vill inget annat än att detta ska gå vägen, men har så svårt att tänka positivt just nu!
Hur känner ni? Hur mår ni?
Försöker mest sysselsätta mig med annat. Vi har första ul i vecka 12, är nu i vecka 8+4, så väntan känns lång. Har också en liten oro kring att tänk om man har kämpat och mått skit "i onödan" och sen måste göra om allt igen om något går snett. Men försöker hålla huvudet kallt och fokusera på andra saker. En utmaning just nu är att jag sover dåligt, sover ytligt och vaknar ofta under natten och har svårt att somna om, det gör att dagarna känns jobbigare och hjärnan får kämpa mer. Illamående har dock släppt lite nu så det känns skönt i alla fall.