Inlägg från: Lita89 |Visa alla inlägg
  • Lita89

BF juni 2022

Anna33333 skrev 2021-10-15 18:05:16 följande:

Hej, jag hoppar också in här!

Det är min första graviditet och jag är i v 6 (5+1) BF ca 15/6-22 ??

Som de flesta så är jag såklart orolig för missfall så här i början eftersom man vet hur vanligt det är! Så jag överanalyserar allt just nu. Har haft bruna flyttningar nu några dagar och idag kom det även lite mörkrött i flytningen. Hade bruna flyttningar mellan ägglossnings och BIM/plusset också vilket gjorde att jag inte trodde att det skulle ta sig denna gången heller!

Någon som haft en del bruna flytningar i v 5/6 i tidigare graviditeter och det gått bra för ändå så dela gärna med er! Vet att blödningar och flyttningar och så kan vara vanligt i början med alltid skönt att höra det från någon som upplevt det själv ????

Stort grattis till er alla!

Jag har haft blödning i början av graviditet! Tror det var v. 5, tyckte det kom ganska mkt ändå, behövde binda. Kom typ varannan dag i en vecka sen inget mer. Fick en alldeles perfekt pojke <3
  • Lita89

Har efter en liten blödning fått tid för vul nästa vecka (pga historik med 2 ma). Såååå nervöst.

Hur går det för er andra? Någon som varit på ultraljud redan?

• Lita89
    Bebis2021 skrev 2021-10-22 22:40:58 följande:

Jag har två ma och ett mf I bagaget, så får också göra extra vul/ul, ska göra ett nu till veckan och kommer vara ungefär 6+5 då om mina beräkningar stämmer.

Håller tummarna för dig!
  • Lita89
    hurtänktedunu skrev 2021-10-22 20:35:40 följande:

Gjorde ett vul i onsdags men bara 5+4 då och ville bara se att det satt där det skulle. Så man såg enbart att graviditeten satt i livmodern. Den mätte dock exakt enligt dag vilket var skönt. Ska på vul igen v44 och sen två veckor efter det då jag hade ett ma I somras och vill ha koll nu då jag sist gick 3 veckor efter bebisen dött. Så kommer kolla v7+ och 9+

Vad skönt att de håller koll på dig! Jag gick i fyra veckor i somras och trodde jag var gravid fast den hade dött. Orkar verkligen inte bli så lurad av min kropp igen!
  • Lita89
    hurtänktedunu skrev 2021-10-23 10:54:22 följande:

Råkade skicka för snabbt. Nej jag vet vad du menar med att bli lurad av kroppen. Var riktigt jobbigt. Vilken vecka kommer du vara på vul nästa vecka?

8+2 ska jag förhoppningsvis vara i då. Mina ma har varit i vecka 6 och 7 men upptäckts i vecka 10. Så hoppas på positiva besked och att jag då ska kunna slappna av lite.
  • Lita89
    slo92 skrev 2021-10-26 18:47:27 följande:

Så härligt för er! :)

Hur kommer det sig att ni gjorde vul? Var det någon speciell anledning eller bara för säkerhets skull? Skulle också vilja göra det då jag fick tidigt missfall förra månaden men känns som att det är svårt att få tid om man inte har nån direkt anledning

Jag får från gyn pga oro (tidigare ma)! Så det skadar inte att fråga :)
  • Lita89

Vul idag och allt såg fint ut <3. Stämmer med sista mens och hjärtat tickade på. Går in i vecka 9 idag. Så lättad.

• Lita89
    xnfsm skrev 2021-11-03 21:32:16 följande:

Hello igen! Gick in i vecka 9 (8+0) idag. Börjat med järntabletter 100 mg på order från BM. Nån som vet vad som anses vara lågt järnvärde?

Under 120 el där omkring har jag för mig :)
  • Lita89

Ngn mer med spökveckor? Trodde jag skulle njuta av att slippa kräkas men fan vad man nojar nu. V 11 så kanske lite tidigt för spökveckor? Illamåendet har klingat av mer o mer och är nästan borta nu.

• Lita89
    Lolion101222 skrev 2021-11-20 10:35:21 följande:

Hej.

På torsdag är det dags för mitt KUB... kan ni som har gjort det tidigare berätta för mig ungefär hur lång tid det tar? Får man veta alla svar där och då på plats? Om mina blodprover inte har kommit in än t.ex. kan de då ge ett helt svar?

Har för mig att det tog en timme ungefär, jag fick dock gå en promenad och hoppa lite för att störa den lille pga den samarbetade dåligt haha. Jag tog blodprover efter ultraljudet och så ringde de under veckan efter med resultatet. Har de inte blodproverna så kan de bara utgå från måtten på bebisen, nackspalten osv och se att det ser bra ut, det gjorde det för mig (förra grav), dock så var något tokigt i blodproverna så jag fick högre risk för kromosomfel. Jag fick då göra nipt som visade att allt var bra :)

Lycka till!
  • Lita89

Hej alla! Hur har ni andra gjort med vaccin mot influensa? Jag har totalt glömt bort det!! Tog förra graviditeten men vet inte om jag behöver nu när jag snart blir avstängd?

• Lita89
    180611 skrev 2022-01-03 17:43:11 följande:

Hej!

Jag vill absolut tipsa om att ta influensavaccin. Jag brukar ta det på jobbet då jag är sjuksköterska men kunde inte ta det i december då jag inte var tillräckligt långt gången. Sen insjuknade ena pojken här hemma med hög feber, 40.8 sen blev jag jättesjuk och då menar jag sjuk. Jag fick hög feber runt 39 som inte gick ner ens med Alvedon och som satt i nästan en vecka. Fruktansvärda smärtor i hela kroppen och väldigt trött och förkyld. Jag önskar så att jag hade kunnat vaccinerat mig. Slutade med att alla blev sjuka. Jag och sönerna sämst. Min man som ickegravid klarade av influensan mycket bättre än mig. Vi är ju faktiskt i riskgrupp även för influensa av en anledning. Så tar ni covidvaccin skulle jag absolut ta influensavaccinet. Lycka till!

Åh fy, det låter jättejobbigt! Räcker fint som argument för mig, bokar tid imorgon :)
  • Lita89

Åååh så pirrigt nu!! hinnsvepning idag i v 39+1. Det visade sig att jag är MINST 4 cm öppen redan, dock är tappen 3 cm lång fortfarande. Men bebis ligger jättelångt ner och bm tyckte typ att jag ska ha en handduk under rumpan bilen hihi.

nu är det bebismånad hörni!

• Lita89

ÄNTLIGEN börjar värkarna komma igång <3 dock inte tätare än 8 minuter men det är ju en början iaf. Hoppas så att få träffa bebisen idag! Någon mer som är i gråzonen mellan latens och aktiv fas?

• Lita89

Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)

• Lita89
    Hallonglass91 skrev 2022-06-05 00:54:13 följande:
    Lita89 skrev 2022-06-04 09:09:41 följande:

Går visst inte att citera så jag svarar såhär :). Tyvärr stannade det av vid 5 men det var ganska skönt att få sova ett par timmar! nu är det bara att vänta på att det drar igång igen och förhoppningsvis då på riktigt :)

Hur har det gått för er Kattnos och Lita89? Hoppas det går bra för er! 
    Lillebror föddes igår kväll! <3 jag fick kraftiga värkar vid 17, in på förlossningen vid 19, 10 minuter efter vattenavgång var han ute! Två dagar innan bf, en riktig drömförlossning. 
Svar på tråden BF juni 2022