Inlägg från: Oreokakan11 |Visa alla inlägg
  • Oreokakan11

BF juni 2022

Gemmy skrev 2021-10-08 21:50:22 följande:

Vad har ni för symptom just nu? Går in i vecka 7 på söndag.

Jag har inga alls. Förutom att jag är lite trött ( men skyller det på allt kaffe som jag inte får i mig längre). Har märkt dock att jag sover så stört på natten, vaknar flera gånger, inte för att gå på toa, bara så där. Så det är jobbigt.

Hur mår ni andea?

Är i vecka 5+2, har nu på senare tid börjat på ömma bröst, märkte av det när jag inte längre kunde sova på magen :p men mina symptom växlar, en dag har jag molvärk, andra har jag halsbränna, men just nu så har tröttheten slagit till men tror också att det beror på att jag slutat med kaffe. För mig är det mest molvärken, tröttheten, halsbrännan, andfåddhet, och ömma bröst ibland.
  • Oreokakan11
    Elli123 skrev 2021-10-12 08:07:05 följande:

Ska ni boka tidigt ultraljud? Vilken vecka isåfall? Jag är lite delad om jag ska boka det eller inte, det vore ju skönt att få veta att det finns ett tickande hjärtat men samtidigt väldigt dyrt hos oss för det blir privat då!

Vi tänkte boka tidigt ultaljud i vecka 7+1 vilket är nästa vecka lördag. Tänkte att det är skönt å veta om det finns ett litet hjärta eller inte :)
  • Oreokakan11
    hurtänktedunu skrev 2021-10-12 11:09:26 följande:
    Vi har bokat privat. Dom gjorde inte tidigare än v9+0 så vi har bokat 9+1 som är en söndag. Privat så får betala 1200kr tror jag. Men det är det värt. Sen har vi bokat nipt test 12+1 kostar 6200kr. Det får vara värt det helt enkelt.
     Är nipt test inte detsamma som KUB som man gör i vecka 18? Eller är jag ute och cyklar nu lol. Har ingen aning om dessa saker, kan du gärna förklara lite mer :)
  • Oreokakan11
    Onemore2018 skrev 2021-10-17 11:50:15 följande:

Mitt liv raserar?. Bruna flytningar som kommer, ont på sidan av magen?

Hade ont för en vecka sedan men inget då och de vägrade ta in mig för de sa att det är tidig foglossning. Och då hade jag ont inuti underlivet.

Sitter just nu till kö till 1177 och dom måste ju ta in mig nu.

Jag bara gråter och gråter

Styrkekramar!! <3 hoppas på det bästa!!
  • Oreokakan11
    Onemore2018 skrev 2021-10-17 15:58:14 följande:

Jag kan andas ut! Bebis lever, hjärtat slår så fint och läkaren mätte 14 mm. Värken kommer från vä äggstock gulekroppscysta eller vad han sa men alltså såg toppen ut och han önskade mig stor lycka till. Blödningen kom från tappen från tidigare jonisering pga cellförändringar. Ingen fara alls.

Tack alla ni goa för att ni tänkt på mig. Kärlek till er

Så skönt!!! Grattis!!
  • Oreokakan11
    svansmamman skrev 2021-12-15 19:23:59 följande:

Jag behöver ventilera lite här igen känner jag. Jag är idag gravid i vecka 15 (14+1) och har den senaste veckan fått för mig att något är fel med bebis. Jag vet inte om det är noja pga att vi nu berättat för familjen, att magen inte känns lika svullen (svullnaden gick ner efter magsjukan natten till tisdag) och jag idag knappt haft något illamående alls. Jag har varit nojig inför båda våra VUL (ett tidigt och ett vid NIPT) och trott att vi inte skulle se ett hjärta men det har sett bra ut bägge gångerna. Senast daterades jag till vecka 12 (11+6) men nu börjar jag ju tänka att något hänt efter det. Man hör ju om den gyllene vecka 12 men nu ångrar jag att vi inte gjorde NIPT några dagar senare så att jag skulle ha gått 12 fulla veckor.

Min sambo vill gå ut med graviditeten till övriga på julafton, men nu är jag så nojig att bebis inte lever att jag inte vill att någon fler levande själ ska veta om nu så är fallet. Jag ångrar till och med att vi berättat för familjen bara pga denna rädsla.

Ja ni hör ju, man är ju inte helt som man ska (haha). Ska jag försöka få till ett VUL privat eller ska jag hålla tummarna för att allt ser bra ut vid RUL efter nyår? Eller finns det ett gyllene alternativ nummer tre? Haha hjälp mig resonera!

Förstår helt hur du känner. Hörde hjärtljud senast 12+6 hos barnmorskan men sen under vecka 13 när symptomen började avta började jag såklart stressa, trots att jag egentligen visste att det skulle börja avta nu i den andra trimestern. Kände mig mindre svullen också. Vet inte om du vill men jag har investerat i en doppler och hörde hjärtljuden igår som lugnade ner mig. Det kan såklart vara så att man inte hör och blir mer orolig men för mig var det en tröst :)
  • Oreokakan11

Hej tjejer! 

länge sedan jag skrev här. Var på mitt rul i fredags som visade en liten aktiv pojk <3. 

har en fråga gällande barnets rörelser Och hur det bör kännas. Har inte känt något förrän nu är i 19+6 iom att jag har moderkakan fram. Men för någon vecka sen tyckte jag att jag kände typ ett kurrande eller en ?tingeling-feeling.? Först trodde jag att jag var hungrig men detta var efter att jag ätit mig proppmätt på pizza haha. Kände det dock väldigt högt upp, ovanför naveln vid revbenen. 

men idag när jag satt kände jag typ en drag känsla nedanför naveln, typ som en fisk som nappar på fiskespöt haha kan inte beskriva något annat, typ något som drar lätt. Kan det vara bebis?

• Oreokakan11

Hej tjejer

Känner att jag måste få skriva av mig lite
    Har varit så orolig denna graviditet, är vanligtvis en väldigt orolig person med ångest och känner att graviditeten har gjort det värre. Först var det oron att inte bli gravid, sen när jag blev gravid var det oron för missfall, tror jag i början kollade i trosorna varje timme att jag inte blött. Sen efter vecka 12 var det oron för MA iom att symptomen lättade. 

Nu när jag gått in i vecka 21 har jag helt plötsligt börjat oroa mig för prematur förlossning? Var inte så orolig i början men igår när jag var väldigt kissnödig och gick på toaletten så forsade vattnet ut (det var kiss är jag säker på eftersom jag var så kissnödig) men det var mest känslan jag fick, det gjorde ont i magen medan jag kissade, typ obehagligt på gränsen till ont. Efter det var det ok. 

Men idag känner jag typ en tyngd i nedre delen av magen, under naveln. Känns inte som om något drar men känns som om bebis ligger där? Typ en tyngd där. 
    Ville bara se om någon av er känt detsamma? Har kontaktat min bm men hon har inte svarat än men jag är så orolig för svag livmoderhals (jag vet, borde inte ha Googlat) och att man i princip aldrig anar det, men en av symptomen kan vara tryck nedåt. 

• Oreokakan11

Är det någon här i gruppen som fött än eller som har några känningar? Bf 8 juni men känner ingenting förutom lite mensvärk då och då. 

• Oreokakan11

Känns som igår den här tråden skapades och jag längtade efter min bebis och här sitter vi (de flesta) med våra barn! 

Jag fick min älskade son den 12 juni efter 12 h lång latensfas och 19 h på sjukhuset. Förlossningen var det värsta jag varit med om, blev klippt och förlorade massor med blod och fick grad 2 bristning. Vår son var på intensiven i tre dagar också pga att han inte kunde andas ordentligt och eftersom han fick ett sår från sugklockan de använde. Men men, det viktigaste är att han mår bra nu och att vi är vår lilla familj! 

• Oreokakan11

TheSwedishKiwi kan inte citera dig för någon anledning men jag fick också grad 2 bristning och hade svårt de första dagarna att Hålla igen gaser, något jag fortfarande har. Det blir bättre med tiden! Nu 3 veckor efter födelsen så gör det ont och svider ibland nere men det blir bättre och bättre för varje dag. Kontakta din bm om du är orolig men hag Hade samma problem med gaser och det blev bättre!

• Oreokakan11
    TheSwedishKiwi skrev 2022-07-06 09:28:52 följande:
    Skönt att höra att jag inte är ensam. Jag tror att det möjligen börjar bli lite bättre nu, men det är svårt att säga. Jag får försöka tänka på att ett bara gått en vecka och att det förhoppningsvis blir bättre med tiden. Om inte så kontaktar jag absolut vården för jag tänker inte leva med att gå runt och vara rädd att bajsa på mig hela tiden?

I övrigt så är mitt avslag fortfarande klarrött efter en vecka och mycket, som en rejäl mens. Igår morse när jag ställde mig upp så kändes det som att jag kissade på mig men det var en massa rött blod som kom. Fyllde en binda på en gång. Sen lugnade det sig under dagen men blev intensivare på kvällen igen. Kom även stora klumpar av koagulerat blod. Var i kontakt med 1177 som tyckte jag skulle åka till akuten, men gynakuten tyckte jag kunde stanna hemma och avvakta.. typiskt.

Är det någon annan som haft rött och rikligt avslag i mer än de 2-3 dagar som de säger att det ska ta innan det övergår till brunt/rosa? Försvann det av dig själv sen eller åkte ni in och fick det tittat på?
    Mitt avslag var klarrött kanske till dag 10, min son är fyra veckor nu på söndag och får fortfarande ibland rött blod, speciellt om jag avstängt mig. Tror det är vanligt. små klumpar har jag också fått och tydligen är det ofarligt då det bara är koagulerat blod. Nu efter ca 4 veckor har jag mest brunt och det börjar avta. Jag fick veta att det kan ta 6-8 veckor så tror inte du behöver oroa dig!
Svar på tråden BF juni 2022