Vicktoria88 skrev 2021-11-20 10:21:25 följande:
Spännande, kul att vi är så lika! Nej det låter ju faktiskt rimligt att man inte flyttar dag vid IVF, anledningen till att man flyttar BF är väll för att ÄL kan ha varit tidigare eller senare och vid IVF vet man ju exakt, tänkte inte på det.
Jag tillhör Eskilstuna, kommer du också hamna i Eskilstuna eller får ni åka till Södertälje?
Får jag fråga lite varför ni valde att göra NIPT och inte KUB? Jag var helt inställd på att KUB ingick för alla, men fick veta igår att endast dem över 35 blir erbjudna KUB. Så kluven på om man ska boka privat, KUB eller NIPT, är ju 33 så kanske lite på gränsen. Det är väll mest att man vill vara förberedd om det skulle visa sig vara något tänker jag.
Ja precis så. Min syster gjorde ivf och hon sa att dom inte flyttar då. Vi hör till Eskilstuna men jag kommer inte åka dit. Jag går både mödravården och kommer föda i Södertälje. Jobbar i vården så vill komma till ett ställe där jag inte känner någon och inte har så mycket insyn. De två andra är däremot födda i Eskilstuna. Vi valde nipt istället för KUB för att vi fick låga odds på båda barnen men första barnet 1 på typ 15000 men andra 1 på 9000 och det är låg risk men den ökade ändå med flera tusen och det stressade mig jätte mycket. Och då var jag bara 27. Så nu vid 32 år så känner ja att jag kanske skulle få ännu sämre. Tänker att skulle jag få 1 på 4000 skulle ju risken vara jätte låg men jag skulle bli sjukt stressad av det ändå och speciellt i och med att det bara är en sannolikhet. Så därför gör vi nipt istället för att få mer klara svar. Det bestämde jag mig för redan för många år sedan.