Inlägg från: sofgal |Visa alla inlägg
  • sofgal

BF juni 2022

Hej!

Jag är gärna med här!

Har plussat med första barnet. BF bör vara 5/6-22.

Har helt sjuk växtvärk i livmodern, är verkligen kramp flera gånger om dagen (känns mest i ländryggen) och får knappt sova, sjukt tungt. Är inne på andra veckan med dom här smärtorna. Den lilla gör plats :)

Fick en liten liten blödning i förrgår och blev såååå orolig. Men det har inte kommit något mer och den som kom var så ljust ljus rosa.

Hoppas jag inte får någon mer och att kommande veckor går bra.

Finns det någon FB-grupp så är jag gärna med i den. :)

• sofgal
    hurtänktedunu skrev 2021-10-08 16:12:06 följande:
    Grattis. Så roligt. Välkommen hit.
    Tusen tusen tack! :) Vi var med i samma tråd förut tror jag? BIM-tråd kanske? Väldigt roligt att vi båda får hänga här nu. :) 
  • sofgal
    Vittring89 skrev 2021-10-08 16:13:28 följande:
    Grattis! Jag hade bruna flytningar i onsdags, dagen efter BIM och blev jätteorolig, hade bestämt mig för att bara glädjas åt den här graviditeten eftersom jag oroade mig så mycket helt i onödan förra gången, men det höll bara i 2 dagar (haha). Men nu försöker jag tänka att ?idag är jah gravid?. Det hjälper lite.

Åh men tack och grattis själv! :D

Ja, nu har jag lugnat mig och känner att det inte är så konstigt att det kommer nån liten droppe, dels med med tanke på den enorma smärta jag haft med även med tanke på allt som händer i kroppen. Men det är ju min största fasa att förlora den här lilla knodden. <3

Men det är mycket dagsform det här med oron, om jag har psyke till att tänka "ordentligt" eller inte.. Vissa dagar blir jag orolig och reagerar på allt och andra dagar så kan jag bara tänka som du skriver "jag är gravid och då kan det här och det här hända".

Galet att man har längtat så mycket till att bli gravid och sen vänds enorm glädje till sån galen oro nån dag efter plusset. Riktigt känslomässig bergochdalbana :D

• sofgal

Onemore2018, 37 år, fjärde barnet, BF 2/6

Gemmy, 30 år, tredje barnet, BF 4/6

Sofgal, 25 år, första barnet, BF 5/6

HejsanJenny, 33 år, andra barnet, BF 8/7

Kaol81, 39 år, tredje barnet, BF 9/6

Lita89, 32 år, andra barnet BF 9/6

Oreokakan11, 25 år, första barnet, BF 12/6

Vittring89, 32 år, andra barnet, BF 14/6

GlitterE, 26 år, första barnet, BF 14/6

xnfsm, 30 år, första barnet, BF 15/6

My871, 34 år, femte barnet, BF 16/6

ChilliChoklad, 29 år, första barnet, BF 16/6

Knyttets, 25 år, första barnet, BF 17/6

Hurtänktedunu, 32 år, tredje barnet, BF 18/6

Elli123, 28 år. Första barnet. BF 15/6

• sofgal

Hur går det för er alla? :)

Jag har nyligen blivit av med min hemska kramp i ryggen som gjorde mig totalt sömnlös. Nu har jag inga mer symptom än lite ömma bröst, lite trött men framförallt hungrig! :D

Var på inskrivning hos BM i torsdags, gjorde även cellprov då och fick reda på att mina slemhinnor är jäääättte sköra. Jag blödde som en tok när hon tog provet, vilket var lite skönt att veta då jag veckan innan fick en blödning och idag fick jag också en som var större än den innan.

Jag försöker verkligen inte att oroa mig innan det verkligen blir en rejäl blödning. Dom jag haft har varit rätt små, blodblandad flytning liksom - inget i toaletten eller på trosskyddet.

Är i vecka 8 och då jag valt att inte göra KUB känns det ju som en evighet att vänta tills jag märker att magen växer och så, allt man vill är att veta att det är bra där inne med den lilla. Så mycket känslor man hinner känna på en dag va?

Håller tummarna för oss alla att det ska gå bra. Mot vecka 12+ flickor! :)<3

• sofgal
    betula skrev 2021-10-19 19:55:09 följande:

Min förra graviditet hade jag massa blödningar de första 12 veckorna, framförallt kring varje tidpunkt då jag skulle haft mens. Jättejobbigt, men det är ju vanligare än en tror o för min del slutade det efter v 12.

Ja, det är ju verkligen det! Jag fick till och med upp på min gravidapp att det är vanligt med små blödningar nu och att man inte ska oroa sig om det inte liknar en mensblödning så man bör sitta lugnt i båten tills man ?behöver? börja oroa sig. Men det är så SVÅRT :D

Man får ju katastroftankar direkt..

Åh men skönt att det slutade då. Jag hoppas också det slutar så har man lite mindre att oroa sig för. Man vill ju njuta med :)
  • sofgal
    hurtänktedunu skrev 2021-10-19 20:34:06 följande:

Skönt att det gett med sig. Känner knappt något symtom. Lite illamående vid hunger och lite känningar mot foglossning och just idag en hemsk trötthet.

Skönt att du fick veta att du har sköra slemhinnor så du kan vara beredd. Då känns det kanske lugnare om det väl kommer lite blod. Ja gud vad tiden går sakta framåt. Vill bara spola lite. Känna rörelser skulle vara riktigt skönt. Men förhoppningsvis går det vägen. Jag tänker att utgången blir ju densamma oavsett om man gör ultraljud eller inte.

Jag tror man ska vara lite glad om man slipper känna så mycket, men samtidigt vill man ha de där symptomen för att påminnas om att man är gravid :D

Ja, väldigt! Hade nog varit betydligt mer orolig om jag inte visste det.

Verkligen! Bara nåt tecken på att det finns en liten knodd där inne.

Det hoppas jag med! Håller tummarna för oss alla. :)

Exakt, så tänker jag med.

Ett ultraljud gör en lugn en kortare stund med, ingen garanti på att det fortsätter så bra ut framöver liksom. Men nog hade det varit skönt att slippa vänta till v 18 för min egen del, innan jag får se lilla pyret. Den väntan kommer vara LÅÅÅÅNG :D
Svar på tråden BF juni 2022