Inlägg från: Kaol81 |Visa alla inlägg
  • Kaol81

BF juni 2022

Hej, jag är gärna med här också. Positivt besked igår. 3:e barnet (de andra är 19 och 2 år) själv blir jag 40 i november. ????

Bf typ 9/6 så än är det tidigt.

• Kaol81
    Närsomhelstnu skrev 2021-10-03 09:57:39 följande:

Själv går min stegring åt handa hållet, ingen blödning eller dyl än men testerna blir inte jätte starka....

Clearblue till vänster är två dagar sen, det andra idag.

De med rosa kork är typ vänster 3dar sen, mitten 2dar sen och höger igår.

Orka..... Har beställt predictor early och hoppas få det imorgon.... Är även det svagare än tidigare i veckan får jag nog vänta på blödningen....

Ett råd jag fick var att köpa digitalt test, just för att inte fundera på om stegringen var på ett vist sätt, eller om sträcket var för svagt mot andra osv osv.

Jag vet inte om du skulle träffa mvc/ysta blodprov eller liknande. Men annars kanske (om du kan) försöka avvakta i typ 36 timmar och ta ett digital test med morgonurin och utgå från det?

Ett tips i all välmening så hoppas du inte tar illa upp!

Oavsett så håller jag tummarna för dig!!!!!!
  • Kaol81
    Nor113 skrev 2021-10-06 15:34:03 följande:

Plussade och får panik, förlorade ett barn för inte så längesen & nu är jag livrädd. Va ska folk tycka & hur ska man hantera en sorg mitt i detta?

BF enligt appen 15 Juni

Beklagar verkligen din förlust!!!

Vad andra tycker och tänker om att du är gravid är inte relevant. Det är bara du och den du väntar barn med som har något att tänka och tycka om det.

Jag har inte varit med om samma förlust som du men hade också en stor sorg när jag väntade mitt första barn. Någonstans hjälpte det lite då det gav lite framtidstro i det mörka. Men förstår att även det nu blir dubbelt när det handlar om ett barn du förlorat.

Alla är olika. Och alla hanterar sorg olika. Så ni kan bara utgå från er. Försök ge varandra vad ni behöver i er sorg och strunta i dem utanför.

Varm kram
  • Kaol81
    My871 skrev 2021-10-07 22:01:52 följande:

Jag hoppar gärna med i denna gruppen. Jag plussade ordentligt idag, men är lite oklart när bf är. Jag gissar på runt 16 juni :)

Detta bli mitt femte barn. Finns det ngn mer i gruppen som har fler barn :)

Jag har två barn. en son som är 19 år och en dotter som fyller 2 år här i oktober. Så vi väntar på trean nu.
  • Kaol81

Onemore2018, 37 år, fjärde barnet, BF 2/6

Gemmy, 30 år, tredje barnet, BF 4/6

Kaol81, 39 år, tredje barnet, BF 9/6

Oreokakan11, 25 år, första barnet, BF 12/6

Vittring89, 32 år, andra barnet, BF 14/6

My871, 34 år, femte barnet, BF 16/6

ChilliChoklad, 29 år, första barnet, BF 16/6

Knyttets, 25 år, första barnet, BF 17/6

Hurtänktedunu, 32 år, tredje barnet, BF 18/6

• Kaol81
    Funderar81 skrev 2021-10-09 21:03:43 följande:

Hejsan, hoppar också med här och hoppas på det bästa. Plussade i tisdags då jag inte kunde låta bli att testa alldeles för tidigt. Planerad testdag först den 13e.

Jag har gjort ivf så är aningen osäker på bf men kanske 20e juni och är typ 3+5.

Blir förhoppningsvis mitt andra barn. Den stora fyller 2 nästa månad. ????

ps går också gärna med i Facebook gruppen!

Åhh grattis till plus!!!!

Jag har också gjort ivf (och har en som fyller två här till veckan)

Är den stora också IVF?

Häftigt och skönt att få plus så tidigt.
  • Kaol81
    betula skrev 2021-10-18 11:33:39 följande:

Vad långt ni redan kommit i tråden! Smyger mig in här efter ett mkt svagt pluss i lördags o ett något starkare idag. Känner mest oro kring om det verkligen kommer bli något/stanna kvar, så vågar knappt säga att jag plussat. 39 år och tredje barnet som blir lite av en sladdis då min yngsta är 7 nu. BF nån gång i slutet av juni.

Grattis och välkommen! Är också 39 och väntar tredje. Här var vår nummer två sladdisen. 17 år mellan dem.
  • Kaol81
    xnfsm skrev 2021-10-18 17:03:34 följande:

På väg till gynakuten på inrådan från 1177?s rådgivning för gyn. Blod på pappret och ont i magen. Total panik. Och så blir jag så arg. Varför ska det behöva vara såhär?!

Håller tummarna för dig att det ser bra ut!! ??
  • Kaol81
    EIJ90 skrev 2021-10-20 12:11:39 följande:

Äl+14 idag och fick 2-3 veckor på det digitala idag. Skönt att det verkar öka som det ska :)

Hade väldigt lite symtom med sonen (förutom tröttheten) undrar om det blir samma nu.

Ni som har flera barn sedan tidigare har graviditeterna skiljt sig åt?

Första hade jag en annan pappa till, tycker att de skiljer sig endel mot min andra graviditet och även den här. Första som blev min son (19 år) mådde jag inte dåligt med, mest bara trött och ont i brösten.

Nu med nr 2 (dotter 2 år) och 3 mår jag illa. Den här gången otroligt mycket mer än förra! Kräks mycket mer än tidigare. Småblöder inte heller nu som jag gjorde med de två tidigare. Så lite skillnader är det ju.
Svar på tråden BF juni 2022