BF juni 2022
Någon annan som har eller har haft blödning i tidig graviditet?
Hade en liten brun blödning/rosa flytningar på fm efter sex, är på äl+11. Nu inget mer. Känner sån jäkla oro.
Någon annan som har eller har haft blödning i tidig graviditet?
Hade en liten brun blödning/rosa flytningar på fm efter sex, är på äl+11. Nu inget mer. Känner sån jäkla oro.
Jag har bf 5/6-22 med mitt 4e barn. Minsta är bara 8 månader än, gode tid hehe.
Kul att några fler liksom jag är några år över 30 :)
Jag vågar inte var amed i någon fb grupp :/
Hoppas denna gruppen fortsätter ändå, sist jag var med i en här drog alla till fb och gruppen dog ut :(
Jag har bf 9 juni och är 35 ????
Är gärna med i en Facebookgrupp senare men nu är det super att vara med här!
Tog detta idag, bim+2. Känns väldigt svagt? Testade inte med morgonurin. Vad tror ni? Är de positivt är bf 6/6 :)
Det är min första graviditet och vi lyckades på första försöket. Har bim 1 oktober (imorgon alltså) men testade bim -3 för att jag ville överraska mannen på hans födelsedag. Men är så orolig att jag ska få mens?? Haha, helt sjukt. Tog två test, ett test från testlagret som visade lite svagt men testet som jag tog från Clearblue visade plus inom några sekunder kändes det som. Vet inte vad det beror på, kanske för att utgångsdatumet är i november xD. Försöker inte tänka så mycket på det.
Har än inte haft några ömma bröst, men det har jag iofs aldrig haft innan mensen heller, vilket jag vet många får? Så är lite orolig för det men andra symptom jag haft är halsbränna, hade metallisk smak i munnen en morgon och så har jag haft mensvärk typ en vecka innan bim. Nu har jag mestadels mensvärk och det värker i ena äggstocken på höger sida, samt svanken lite. Känner mig lite illamående ibland men inget som riktigt tar över. Börjar känna mig trött men vet inte om det är pga att jag har ändrat mina rutiner eller krabaten som är i mig (<3).
Är det någon annan som varit med om mensvärken och värken i äggstockarna? Stressar ju upp mig lite för det :(
Hej tjejer!
Jag plussades förra fredagen med bf den 4 juni. Fast hoppas att bebisen vill kika ut innan, runt maj för jag fyller år då ????
Annars har jag två barn sen innan och jag försökt bli gravid i lite över två år. Fast när jag såg plusset, så kändes det jätte läskigt och jag blev ledsen istället. Konstigt det där. Besviken varje månad när jag har fått minus på tester och nu när jag fick plus, så kände jag någon sorts sorg. Kan kanske vara hormonerna?
Annars så är jag lite trött, och har ont i brösten. Har också lite mensvärk då och då, mest i ryggen. Men annars inga andra symptom. Jag antar att det kanske kommer senare? Jag minns helt ärligt inte hur det var med mina andra gravideter ????
Jag stannar nog kvar här. Är också över 30 och fb är inte för mig. Så vi är iallafall två :)
Det är min första graviditet och vi lyckades på första försöket. Har bim 1 oktober (imorgon alltså) men testade bim -3 för att jag ville överraska mannen på hans födelsedag. Men är så orolig att jag ska få mens?? Haha, helt sjukt. Tog två test, ett test från testlagret som visade lite svagt men testet som jag tog från Clearblue visade plus inom några sekunder kändes det som. Vet inte vad det beror på, kanske för att utgångsdatumet är i november xD. Försöker inte tänka så mycket på det.
Har än inte haft några ömma bröst, men det har jag iofs aldrig haft innan mensen heller, vilket jag vet många får? Så är lite orolig för det men andra symptom jag haft är halsbränna, hade metallisk smak i munnen en morgon och så har jag haft mensvärk typ en vecka innan bim. Nu har jag mestadels mensvärk och det värker i ena äggstocken på höger sida, samt svanken lite. Känner mig lite illamående ibland men inget som riktigt tar över. Börjar känna mig trött men vet inte om det är pga att jag har ändrat mina rutiner eller krabaten som är i mig (<3).
Är det någon annan som varit med om mensvärken och värken i äggstockarna? Stressar ju upp mig lite för det :(
Tyvärr blev det ett missfall för mig då mina småblödningar övergick till rikligt "mens" så nu får jag tillbaka till bim oktober gruppen istället.
Lycka till ni andra!
Jag stannar oxå gärna här på FL istället för facebook, kul om vi blir några kvar.
Även jag är över 30, 34 för att vara exakt :)
Mina äldre barn är 11 o 7 så detta var ett tag sedan men så välkommet. :)
Får se om jag fortsätter i denna tråden, har ff spotrings/nidblödning ibland och testet var imorse mycket svagare än igår kväll.... (vänster är igår)
Oj, det blev helt felvänt, nedersta är igår kväll.
Håller tummarna! <3
Tyvärr hoppar jag över i nästa tråd..missfall för min del. Lycka till tjejer hoppas det går vägen för er!
Tyvärr missfall här också. Lycka till, till er andra.
Jag hänger kvar här lite till i gruppen innan jag går över till Fb. Är lite offentlig och vi har inte gått ut med detta till någon än. Tuttarna känns som dom ska sprängas när som ???? vi ska få ett vul om 2 veckor? hoppas få se tickande hjärtat. Detta blir en sladdis då yngst blir 10 år?
Hur mår ni alla?
Jag fick cravings på apelsiner men lyckan varade inte länge då sambon skrek rakt ut att gravida ej får äta citrusfrukter? snart! Inskrivning hos bm på måndag här
Ser den här stegringen ok ut? Första i tisdags och senaste idag. Är på BIM + 2
Mina tester :) första var dagen innan mens, så svagt att man knappt såg. Sista är idag,så känns bra :)
Själv går min stegring åt handa hållet, ingen blödning eller dyl än men testerna blir inte jätte starka....
Clearblue till vänster är två dagar sen, det andra idag.
De med rosa kork är typ vänster 3dar sen, mitten 2dar sen och höger igår.
Orka..... Har beställt predictor early och hoppas få det imorgon.... Är även det svagare än tidigare i veckan får jag nog vänta på blödningen....
Ett råd jag fick var att köpa digitalt test, just för att inte fundera på om stegringen var på ett vist sätt, eller om sträcket var för svagt mot andra osv osv.
Jag vet inte om du skulle träffa mvc/ysta blodprov eller liknande. Men annars kanske (om du kan) försöka avvakta i typ 36 timmar och ta ett digital test med morgonurin och utgå från det?
Ett tips i all välmening så hoppas du inte tar illa upp!
Oavsett så håller jag tummarna för dig!!!!!!
Alltså hörrni.
Jag är så jävla orolig för missfall/ma. Har haft två ma tidigare (och ett barn) så jag känner typ varför skulle detta gå vägen nu?? Gläds inte ens åt graviditeten utan gråter så fort jag tänker på det. Letar symtom hela tiden. Ska ringa mvc imorgon och be om en samtalskontakt. Tror ni man kan tjata till sig vul till typ v. 8? Någon som har erfarenhet?
Jag lämnar också tråden, min blödning ökar inte men testen blir svagare, lycka till alla :)
Vul igår, visade hinnsäck och gulesäck som v6+0 samt liten fosterstruktur, borde vara i typ 6+4. Återbesök om två veckor, men är helt inställd på ma, kan tyvärr inte tro något annat, riktigt trist :(
Har ikväll fått tydligt plus på (sparad) morgonurin och hoppas nu på att det inte blir missfall igen.